Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Proefdiervrije producten
Hizikigrrrl:
Maar er zijn relatief weinig mensen die altijd dierproefvrij kopen. Hoeveel effect heeft het? Geld geven aan lobbyers als Proefdiervrij zet waarschijnlijk meer zoden aan de dijk (hoewel het natuurlijk best hypocriet overkomt als je dan alsnog L'Oreal koopt).
Draek:
Zo moeilijk is proefdiervrij kopen toch niet? Ik denk dat de meeste mensen al van merken kopen die proefdiervrij zijn. Veel huismerken e.d. zijn proefdiervrij.
Geld geven aan Proefdiervrij heeft ook weinig zin. Tenzij je graag banen financiert.
Consumentengedrag is erg belangrijk in de strijd tegen dierproeven. L'oreal, P&G e.d. hebben ook mensen die internet lezen. Als daar zichtbaar is dat mensen hun producten kopen dan zijn ze blij, als ze lezen dat mensen hun producten niet kopen vanwege dierproeven zijn ze niet blij.
En als je koopt en je bent niet voor dierproeven, dan maakt hun dat echt niet uit. Immers koop je hun product.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Draek op 11 januari 2010, 06:20:41 ---
Consumentengedrag is erg belangrijk in de strijd tegen dierproeven. L'oreal, P&G e.d. hebben ook mensen die internet lezen. Als daar zichtbaar is dat mensen hun producten kopen dan zijn ze blij, als ze lezen dat mensen hun producten niet kopen vanwege dierproeven zijn ze niet blij.
En als je koopt en je bent niet voor dierproeven, dan maakt hun dat echt niet uit. Immers koop je hun product.
--- Einde van citaat ---
Ik koop altijd alles dierproefvrij en dat doe ik ook al heel lang. Toch zijn een aantal dingen, zoals de zeer goede Max Factor mascara, alleen per vivisectie verkrijgbaar. Bovendien zijn een heleboel ingredienten die nu in wasmiddelen etc. zitten, uiteindelijk nog niet zo lang geleden getest op dieren door P&G etc.
Ik betwijfel dat ze bij L'Oreal etc. schrikken van een select clubje onbekenden dat hun producten niet koopt en daarover wel eens boos doet op internet. Ze kijken naar de verkoopcijfers en naar hun imago en die zullen allebei goed zijn. Dat er een aantal mensen zijn die hun producten niet kopen, zal hen niets uitmaken. Die mensen zullen zich er alleen zelf beter bij voelen.
Het verbaast me ook altijd welke celebs ze voor hun reclames weten te strikken. Pas als een Beyonce bedankt voor hun reclames vanwege de dierproeven en dat ook aan de grote klok hangt, dan zullen ze bij L'Oreal schrikken.
Heeft misschien iemand anders dan Draekje (no offense ;)) hier ook nog een mening over? Heeft dierproefvrij kopen echt zin om een verandering te weeg te brengen?
greet:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 11 januari 2010, 13:36:05 ---
Heeft misschien iemand anders dan Draekje (no offense ;)) hier ook nog een mening over? Heeft dierproefvrij kopen echt zin om een verandering te weeg te brengen?
--- Einde van citaat ---
Ik denk daar ongeveer hetzelfde over als over het eten van vlees. Alléén ik ga natuurlijk geen verschil maken in dierenleed, maar alle mensen samen wel.
Bovendien voelt het beter aan om dingen te hebben zonder dierenleed. Daarom ben ik ook onder andere zo blij als ik eens een keer mooie niet-leren schoenen vind.
Hizikigrrrl:
Maar er zijn veel meer vegetariers en flexitariers dan mensen die dierproefvrij kopen, dus dat zet wel enigszins zoden aan de dijk.
De meeste mensen kopen gewoon hun oude, vertrouwde make up van L'Oreal of Olaz en hun wasmiddelen van Witte Reus en Robijn, gewoon bij de drogist of supermarkt om de hoek. Ik vermoed dat het percentage mensen dat echt bewust dierproefvrij koopt, ontzettend klein is.
Het aantal vegetariers/'vegetariers' wordt geschat op 700.000. Weet iemand of er ook cijfers zijn van hoeveel mensen bewust 90-100% dierproefvrij kopen?
Zelf heb ik ook lang geen kleding gekocht van merken die ook bont gebruikten (in andere kledingstukken). Daar ben ik mee gestopt, omdat er zooo weinig mensen zijn die dat doen, dat het gewoon geen ene moer uitmaakt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie