Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Proefdiervrije producten
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Poek op 07 februari 2011, 00:15:35 ---Doe eens bewijs geven?
--- Einde van citaat ---
Zoekende naar 'PETA Proggy Award in the category of Best Scientific Innovation 2010' kom ik tegen:
L'Oreal has decreased its use of animal testing over the years, but still relies on the technique to test certain new chemicals.
Overigens zullen alle fabrikanten wel naar alternatieven op zoek moeten, omdat dierproeven voor cosmetische produkten binnen niet al te lange tijd niet meer zijn toegestaan binnen de EU, voordat je nog gaat jubelen dat L'Oreal het zo geweldig voorheeft met de beestjes.
Poek:
Maar dat zeggen ze geloof ik omdat L'Oreal niet heeft gezegd het nooit meer te zullen doen, wat geen bewijs is dat ze het ook daadwerkelijk doen.
Judithxx2:
ik gebruik altijd voor me haar andrelon,
voor me lichaam (bodylotion,deo,douce creme gebruik ik eigen merk bijvoorbeeld kruidvat,etos,DA :angel:)
Maar ik wil van andrelon overstappen naar nivea dat schijnt niet op dieren te zijn getest ????
Gr Yasmin ;)
ssssteph:
hoi,
ik ben nieuw hier en ik probeer zoveel mogelijk proefdiervrije producten te gebruiken.
Maar nu vraag ik me af of deze producten wel of niet op dieren zijn getest.
Van sommige producten weet ik het geloof ik wel maar ben niet helemaal zeker dus vraag ik het toch even voor de zekerheid.
Aquafresh (volgens mij wel op dieren getest)
W5 afwasmiddel
Fa (volgens mij wel op dieren getest)
Andrelon (volgens mij wel op dieren getest)
Batiste
Dove (volgens mij wel op dieren getest)
Lactacyd
Odorex
Max factor (volgens mij wel op dieren getest)
Loreal (volgens mij wel op dieren getest)
Rimmel London (volgens mij wel op dieren getest)
Witte reus (volgens mij wel op dieren getest)
Formil
Robijn
Nivea
Dreft (volgens mij wel op dieren getest)
Palmolive (volgens mij wel op dieren getest)
Cif (volgens mij wel op dieren getest)
Glorix (volgens mij wel op dieren getest)
Zwitsal
Hizikigrrrl:
Welkom op het forum, en hartstikke goed van je dat je zoveel mogelijk proefdiervrije producten gebruikt!
Hier vind je een lijst met proefdiervrije producten: http://www.proefdiervrij.nl/media/1894.pdf ,en op de site van PETA kun je ook zoeken naar bedrijven die nog wel testen: http://www.peta.org/living/beauty-and-personal-care/companies/default.aspx
Via de website vd merken vind je vaak de naam van het concern waar het van is, zoals Unilever of GlaxoSmithKline. Kijk bij disclaimer of voorwaarden oid.
Het gros vd merken die je noemt is idd op dieren getest of maken gebruik van grondstofleveranciers die nog testen.
Nivea wordt gemaakt door Beiersdorf, zij zijn proefdiervrij.
Robijn en Zwitsal zijn van Unilever, zij testen wel.
Lactacyd is van GlaxoSmithKline, ook testers.
Odorex is van Koninklijke Sanders, van hen weet ik het niet.
Fa is van Henkel: http://www.henkel.nl/cps/rde/xchg/henkel_bed/hs.xsl/cosmetica-en-verzorgingsproducten-6383.htm Ja dus, howel ze ook investeren in alternatieven (wat bedrijven als l'Oreal en Gilette bijvoorbeeld ook doen)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie