Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Proefdiervrije producten
M.:
Kneipp producten bevatten volgens mij ook geen parabenen.
Gwennepen:
Ow ik ga eens checken. :)
Gwennepen:
Ik heb gekeken. In Kneipp zitten idd geen parabenen, maar wel sls. Wat ik ook probeer te vermijden. Ik het valt me trouwens een beetje tegen dat er in sommige Lushproducten parabenen en sls zit. :( Ik heb nu vooral spulletjes van Dr Organic, Yes to en Dr Hauschka.
Sedna:
Ik gebruik eigenlijk altijd Etos eigen merk of AH merk. Dan zit ik altijd goed. Ik gebruikte ook in het verleden graag Dove en kon het nergens vinden of die dierproefvrij werken. Dus ik heb ze een brief gestuurd (voorbeeldbrief van dierproefvrij). Hun antwoord was dat als je een nieuw product op de markt wilt brengen verplicht 13 testen moet doen. Daarvan kan je er nu 10 dierproefvrij doen en dat doet Dove nu ook. In die brief stond ook dat ze miljoenen geven aan onderzoek naar dierproefvrije methodes. Daarbij gaven ze ook aan dat de Body Shop die zich dierproefvrij noemt een dochteronderneming is van L’Oréal. Die helemaal niks geeft aan onderzoek.
Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.
Of een bedrijf die toegeeft dat ze het gebruiken alleen daarbij wel miljoenen besteden om op zoek te gaan naar alternatieven.
Daarom hou ik het maar op eigenmerk producten. Want het merk Yves Rocher wat zich dierproefvrij noemt schijnt ook in het verleden gewoon op dieren getest te hebben. Ze zijn vanaf een bepaald jaar dierproefvrij gaan werken. Wel natuurlijk goed dat ze het niet meer doen. Maar toch!
Poek:
--- Citaat van: Sedna op 12 juni 2012, 08:15:31 ---Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.
--- Einde van citaat ---
Heb je daar bewijs van? Zover ik weet is het 'misschien wel, misschien niet' en dan sowieso niet de eindproducten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie