Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Proefdiervrije producten

<< < (75/75)

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Poek op 12 juni 2012, 09:38:25 ---
--- Citaat van: Sedna op 12 juni 2012, 08:15:31 ---Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.

--- Einde van citaat ---

Heb je daar bewijs van? Zover ik weet is het 'misschien wel, misschien niet' en dan sowieso niet de eindproducten.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht dat L'Oreal juist test of nieuwe ingredienten veilig zijn. Zij zijn het die hebben geprobeerd het Europese verbod op dierproeven voor cosmetica uit te stellen met enkele jaren. Dat doe je niet als je toch al niet test. Overigens besteden ze ook een aanzienlijk bedrag aan alternatieven voor dierproeven.

Draek:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 12 juni 2012, 12:00:35 ---
--- Citaat van: Poek op 12 juni 2012, 09:38:25 ---
--- Citaat van: Sedna op 12 juni 2012, 08:15:31 ---Dat zette me wel aan het denken. Wat kan je beter kopen. De Body Shop producten die zegt dat ze dierproefvrij zijn en ondertussen gaat het moederbedrijf L’Oréal vrolijk verder met testen.

--- Einde van citaat ---

Heb je daar bewijs van? Zover ik weet is het 'misschien wel, misschien niet' en dan sowieso niet de eindproducten.

--- Einde van citaat ---

Ik dacht dat L'Oreal juist test of nieuwe ingredienten veilig zijn. Zij zijn het die hebben geprobeerd het Europese verbod op dierproeven voor cosmetica uit te stellen met enkele jaren. Dat doe je niet als je toch al niet test.
--- Einde van citaat ---

L'Oreal is zeer pro-dierproeven inderdaad.

--- Citaat ---Overigens besteden ze ook een aanzienlijk bedrag aan alternatieven voor dierproeven.
--- Einde van citaat ---

Nou vooral aan het opkopen van alternatieven, waarmee ze dan weer kunnen zeggen 'kijk wij doen aan alternatieven'.

Gwennepen:
Lush heeft nu vegan make-up. Helaas wel veel met parabenen. Dan heb ik toch liever een beetje bijenwas hier en daar.

lely_love:

--- Citaat van: sneeuwwitje op 24 november 2006, 15:48:01 ---yep, maar het blijft moeilijk om de goede producten te vinden, die ook nog betaalbaar zijn.

--- Einde van citaat ---

Helemaal mee eens! Ik heb speciaal een profiel aangemaakt om hierop te reageren. Ik vind het namelijk heel belangrijk om dierproefvrije producten te gebruiken maar ik heb het niet al te breed. Ik bestel sinds een aantal weken bij heerlijkhaar.nl. Ze hebben producten voor haar en huid, en gaven mij ook advies toe ik ze berichte. Heel erg tevreden en niet zo schreeuwend duur dus! aanrader!  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie