Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Proefdiervrije producten
Nirvana:
Sommige merken doen geen dierproeven, maar sturen een proefpakketje van hun nieuwe product naar enkele fokkers/kennelhouders. Deze sturen hun bevindingen terug. Da's best diervriendelijk allemaal. Andere merken houden zelf honden, knippen hun stembanden door opdat er geen overlast van het geblaf is en plaatsen een soort deksel op de maag van de hond zodat ze kunnen zien of het voer goed verteerd. De honden zitten vaak in te kleine kooien zonder comfort en zonder directe sociale interactie. Niet elk merk doet dit gelukkig, en geen enkel merk zal de situatie schetsen zoals ik heb gedaan. Om daar achter te komen kun je een brief schrijven naar de fabrikant. Contactinformatie staat vaak op de verpakking. Veel fabrikanten zullen zeggen dat ze slechts enkele dierproeven doen waarbij voor het welzijn van de hond werd gewaakt. Maar lees dan: Ja, wij doen dierproeven, wij houden honden in veel te krappe kooien en vinden dit normaal en als de hond zoveel lijdt dat zelfs wij het niet meer kunnen aanzien, dan maken we het dier af. Een voorbeeld hiervan is Bonzo.
Nirvana:
Maarrr wat ik me nou echt afvraag: Zijn er ook felle haarverven die dierproefvrij zijn?
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Black op 30 september 2006, 14:21:00 ---Maarrr wat ik me nou echt afvraag: Zijn er ook felle haarverven die dierproefvrij zijn?
--- Einde van citaat ---
Vast wel. Misschien vind je er meer over op www.peta.org of je zou het kunnen vragen op sites van krakersbewegingen ofoziets?
Gwennepen:
Ik heb net(hebberig als ik ben)ook nog de Original Source Lemon and teatreeshower en de Limeshower gekocht.Zo en nu moet het maar weer eens uit zijn met het gekoop. ;)
De haarproducten heb ik trouwens niet gezien hier in het Kruidvat.
Selly:
Ik ben wel van sommige Aveda producten tegenwoordig.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie