Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Teken? Weg ermee?

<< < (4/23) > >>

Sam:
Teken zijn net zo goed levende wezens (dieren) als knuffelkonijntjes. Er zijn echter dieren waar ik mijn huis en lijf wel mee wil delen, en dieren waarmee ik dat niet wil. Ik kan wel met muggen leven, maar niet met teken en kakkerlakken. Ik heb er gewoon te veel last van, en van teken kan je dodelijk ziek worden. Dat betekent niet dat ze geen nut hebben of niet in het ecosysteem thuishoren, dat betekent dat ik mezelf belangrijker vindt dan die dieren. Wat is er mis mee om dat toe te geven aan jezelf? Het is een beetje laf om van alles waar je last van hebt te verklaren dat het niet thuishoort in het ecosysteem.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: proud-veggie op 19 april 2007, 14:01:51 ---Insecten.
--- Einde van citaat ---

Weer even lekker pietlutten:
Teken zijn geen insecten.

Nevyn:
Nou ja, 't valt onder de noemer "vervelend ongedierte" wat mij betreft, ik denk zelfs "vervelend ongedierte met teveel pootjes".

Met muggen kan ik trouwens ook niet leven, tenminste niet in m'n slaapkamer. Steken doen ze me meestal niet, ze vinden Mike lekkerder, maar dat irritante gezoem om m'n hoofd....

Lona:
wanneer teken geen lyme met zich mee zouden dragen is er ook weinig aan de hand als ze af en toe eens bloed zouden zuigen.

Sam:
Ik vind het ook niet erg dat een beest bloed zuigt, ik kan best wat missen. Maar een mug steekt en is weer weg. Een teek graaft zich helemaal in in je huid met die zuigsnuit. En dan gaat hij trappelen met die enge pootjes....  :scaredblue:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie