Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Teken? Weg ermee?
Harry:
Toch jammer dat je weer zo doorslaat, proud-veggie. Dat zwart/wit-denken is toch nergens voor nodig. Als je last hebt van een levend wezen dan doe je er iets aan binnen de normen die je hebt op het gebied van het welzijn van dat wezen. En als de weegschaal negatief uitvalt voor de overlastveroorzaker dan is dat jammer, maar dan hoef je zo'n beessie toch niet meteen te verketteren en de inquisitie er op af te sturen?
Eelco:
--- Citaat van: Meneer de Uil op 20 april 2007, 07:14:02 ---Toch jammer dat je weer zo doorslaat, proud-veggie. Dat zwart/wit-denken is toch nergens voor nodig. Als je last hebt van een levend wezen dan doe je er iets aan binnen de normen die je hebt op het gebied van het welzijn van dat wezen. En als de weegschaal negatief uitvalt voor de overlastveroorzaker dan is dat jammer, maar dan hoef je zo'n beessie toch niet meteen te verketteren en de inquisitie er op af te sturen?
--- Einde van citaat ---
"My Lord, as I thought: This is the source of evil in your Kingdom. This is your witch. Behold; Lucifer's brother! B-b-bl-bl-b-b-BURN THE WITCH!"
M.:
In Panama moest ik af en toe zo'n 20 teken van mijn lijf plukken. Leuk is anders, maar het heeft me wel van mijn tekenfobie afgeholpen. Ik wil ze niet opzettelijk doden maar ik moest er wel vanaf komen dus ze verdwenen gewoon door het doucheputje. Ik denk dat als het er minder geweest waren ik misschien wel de moeite gedaan had om ze buiten neer te zetten.
brenda_lelie:
Ik heb er dit jaar nog geen één gehad eigenlijk :cheer: al wel eentje verwijderd bij mn vriend :nopompom:
Hizikigrrrl:
Hier staat meer info over teken bij huisdieren:
http://www.overdieren.nl/Pages/Nederlands/Artikelen/Algemeen/Parasieten/9-2004-vlooien.htm
Je kan de huisdieren preventief druppels toedienen in de nek en je moet ze eigenlijk dagelijks controleren op teken. Ze zijn dit jaar al zo vroeg actief, omdat we een zachte winter hebben gehad. Mijn nijntje Annabel had een maand geleden al ook ineens een teek op haar neusje zitten :(. Konijntjes mag je trouwens niet druppelen met Program etc., dat kan dodelijk zijn!
Teken moet je niet verwijderen met alcohol, maar met een speciale tekentang. Komen er rode kringen rond de plaats van de beet, dan moet er onmiddelijk antibiotica worden toegediend, dus meteen naar de (dieren-)arts ermee.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie