Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Teken? Weg ermee?

<< < (6/23) > >>

Nevyn:
Volgens mij is het zelfs zo dat het niet persé rond de plek van de beet hoeft te zijn waar de kringen verschijnen, kan ook op andere plekken van het lichaam zijn. En ik heb ook wel gehoord over witte kringen ipv rode.

Lona:
dat kringen op een andere plek kunnen verschijnen klopt ja. Witte kringen weet ik niet...
Kringen betekent trouwens niet dat je al lyme te pakken hebt, maar een vroeg voorstadium, dus als je dan direct naar de huisarts gaat is het goed te behandelen.

brenda_lelie:
Ik vraag me wel eens af of die beesten ook op je hoofdhuid kunnen gaan zitten, dus in je haren. Ik heb het idee van niet, door die haren. Bij huisdieren of het ook vaak rond de neus/ogen volgens mij.
Wat ik me ook wel afvraag is of je ook die ziekte kunt krijgen zonder kringen te zien.

LL de Ling:
Ja, dat kan. Maar ik weet niet of dat vaak voorkomt. Je moet ook goed de rest van je gezondheid checken op eventuele symtomen.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: brenda_lelie op 20 april 2007, 18:50:30 ---Ik vraag me wel eens af of die beesten ook op je hoofdhuid kunnen gaan zitten, dus in je haren. Ik heb het idee van niet, door die haren. Bij huisdieren of het ook vaak rond de neus/ogen volgens mij.
Wat ik me ook wel afvraag is of je ook die ziekte kunt krijgen zonder kringen te zien.

--- Einde van citaat ---

Even zoeken op internet levert je gegarandeerd uren leesplezier en alle informatie op.

Die beesten kunnen zich overal vastbijten waar de huid maar zacht genoeg is.  Maar ze zijn dol op warme plekjes en zullen zich niet zo snel tussen je haren nestellen.

Een van de problemen met de ziekte van Lime is dat de eerste symptomen vaak erg vaag (of afwezig) zijn.  Dus je zal die vlekken niet altijd krijgen en de lichte griepverschijnselen kunnen ook achterwege blijven (of worden niet in verband gebracht met een tekenbeet).

Het gevaar moet overigens ook niet overdreven worden.  Indien een teek snel genoeg verwijderd wordt (binnen de 24 uur) is de kans op besmetting nihil.  't Is pas als het beest rustig de tijd krijgt zich vol te zuigen dat het besmettingsgevaar toeneemt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie