Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Teken? Weg ermee?

<< < (17/23) > >>

Sam:
Die kringen hoeven niet op te komen op de plaats van de beet, volgens mij, dus ook de rest van haar lijfje even in de gaten houden.

Dick:
Mijn kidds hebben als wij een keer in het bos gaan snel een teek te pakken. Hiervoor hebben wij een speciale pincet voor gekocht. 1 keer ging niet alles er uit en zijn toen naar een dokter geweest.
Zelf heb ik er nooit last van gehad, dat heb ik ook niet met muggen, ik wordt nauwelijks gestoken.
Ik vraag mij af of je ze er levend uit krijgt zoals Alex aangaf.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Dick op 25 april 2007, 23:18:52 ---Mijn kidds hebben als wij een keer in het bos gaan snel een teek te pakken. Hiervoor hebben wij een speciale pincet voor gekocht. 1 keer ging niet alles er uit en zijn toen naar een dokter geweest.
Zelf heb ik er nooit last van gehad, dat heb ik ook niet met muggen, ik wordt nauwelijks gestoken.
Ik vraag mij af of je ze er levend uit krijgt zoals Alex aangaf.

--- Einde van citaat ---

Dat hangt van de manier van verwijderen af, maar het is mogelijk ze levend te verwijderen.

M.:
Ja je krijgt ze er levend uit. Sterker nog, het is zelfs beter om ze er levend uit te krijgen omdat je dan zeker weet dat er geen onderdelen zijn blijven zitten! Verder is het ook beter omdat de kans kleiner is dat ze hun maaginhoud in je legen als je ze voorzichtig pakt, dus minder kans op ziektes!

Lona:

--- Citaat van: Marla op 25 april 2007, 23:35:44 ---Ja je krijgt ze er levend uit. Sterker nog, het is zelfs beter om ze er levend uit te krijgen omdat je dan zeker weet dat er geen onderdelen zijn blijven zitten! Verder is het ook beter omdat de kans kleiner is dat ze hun maaginhoud in je legen als je ze voorzichtig pakt, dus minder kans op ziektes!

--- Einde van citaat ---

ik had er vandaag nog 1, bah. Ik was spul voor jam aan het plukken in het bos, en toen had ik er ineens 5 op mn handen. Die kon ik eraf slaan, maar er had zich ook 1 in mijn broek weten te komen. Heb hem er netjes levend uitgekregen gelukkig. Weet iemand of de teek dan zowiezo de maaginhoud niet loost. Overigens vind ik het nog steeds lastig het in 1 keer te doen, ik krijg ze er wel levend uit, maar dan na 3 pogingen ofzo. Rotdingen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie