Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Teken? Weg ermee?

<< < (20/23) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Lovelocker op 05 augustus 2008, 04:21:07 ---Wellicht ten overvloede: ik snap dat Ligfietsertje gewoon antwoord op een vraag geeft. In het algemeen bedoeld voor hen die in mijn ogen het gezond verstand in deze kwijt zijn, zodanig dat men kennelijk over groot leed bij medemensen heenstapt.

--- Einde van citaat ---

De reden om ze levend te verwijderen - iets wat ik dus ook probeer te doen - is omdat het de 'veiligste' manier is om ze te verwijderen.  Het geeft de kleinste kans op besmetting met enge ziektes.
Maar nadat ik een teek verwijderd heb maak ik ook een eind aan het leven van dat beest.  Mijn respect voor dieren mag dan groot zijn, in zo'n geval twijfel ik toch niet.

Overigens mag het gevaar van teken ook niet overroepen worden.  Hoe ernstig de ziektes ook zijn die teken kunnen overbrengen (het zijn zeer ernstige ziekten) is het probleem in Nederland, BelgiĆ«, ... nog behoorlijk klein.  Je in het verkeer begeven is nog steeds een veel groter risico.
Als ik daar het gegeven nog naast zet dat er dagelijks zo'n 15000 kinderen omkomen vanwege voedselgebrek en nog zo'n 30000 vanwege ziekten die perfect te genezen zijn dan is het 'tekenprobleem' behoorlijk klein. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het nuttig is om zich bewust te zijn van het probleem om er op de juiste manier met om te gaan.

Lovelocker:
Vergelijken heeft niet veel zin, appels met peren. Tot nu toe werden vooral mensen getroffen die beroepsmatig veel in de natuur waren. Maar besmette teken worden nu ook aangetroffen in tuinen, dus dan komt het letterlijk dichterbij. Het aantal besmette teken neemt in rap tempo toe.
Niet zo lang geleden kwam ik veel in de natuur en ik loop altijd in het groen te struinen. Nog nooit een teek gehad. Het schijnt dat ze sommigen niet lusten(of is dit een fabel?)...zou ik zo'n bofkont zijn: lucky me.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Lovelocker op 05 augustus 2008, 20:43:41 ---Het schijnt dat ze sommigen niet lusten(of is dit een fabel?)...zou ik zo'n bofkont zijn: lucky me.

--- Einde van citaat ---

Nee hoor, geen fabel. Er zijn genoeg betrouwbare verhalen die er op wijzen dat teken wel degelijk een voorkeur hebben voor bepaalde mensen.

greet:
net zoals muggen. grmbl...

Krengetje:
hoi hoi,
ik heb gisteren weer een teek bij mn kat verwijderd en heb hem in een potje gedaan.
wat is DE beste manier om dit akelig beestje te doden ?
nog geen week geleden had mijn kat het ook al en tis elke keer dezelfde kat mijn andere kat heb er geen last van en ze lopen allebei los in het complex hier.
aan de ene kant zijn het ook best wel interressante beestjes.
want die teek zit in een glazen potje en die is koud dus dat ding beweeg niet maar zodra ik me vinger een tijdje eronder houdt op de plek waar de teek zit word tie ineens actief hahahaha best grappig.

en gister toen ik de teek had verwijderd ''leek'' het net of die dood was toen ik hem eruit had getrokken ik d8 ow ow ze koppie zit er nog in maar vanochtend bewoog die teek ineens.
in de paar uren dat de teek in het potje zit is tie wel al een kwart geslonken hahahaha maar goed.

HOE KAN JE EEN TEEK HET BESTE DOOD MAKEN?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie