Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Half vegetarisch eten?

(1/3) > >>

tamara19:
Ik eet:

makreel
eieren
ossenworst
kip
runderen (beefburgers, ect..)

nu wil ik het houden op beefburgers en af en toe vis en kip.
Ik wil ook meer biologish gaan eten. is dit in jullie ogen beter dan wat ik eerst deed? ik denk niet dat ik echt vegetarier zijn lang kan volhouden maar ik kan er voor zorgen minder vlees te eten en als ik het toch eet wat biologisher..

Poek:
Hoe minder bioindustrievlees, hoe beter, denk ik? Liever biologisch vlees inderdaad. En wellicht kun je af en toe een vleesvervanger kopen? Ze zijn heus niet allemaal vies ;)

fem fatale:

--- Citaat van: tamara19 op 12 mei 2007, 19:13:44 ---Is dit in jullie ogen beter dan wat ik eerst deed?

--- Einde van citaat ---
Waarom zou dat uit maken?

Als jij minder vlees wilt eten, moet je dat vooral doen, en als je dat niet wilt, dan niet. Als je zo'n beslissing neemt voor iemand anders dan jezelf houd je het nooit vol, en al helemaal niet als je die beslissing neemt voor mensen die je niet eens kent.

Maar als jij zélf echt minder vlees wilt eten, prima, ga gerust je gang  ;) En hier op het forum en op de hoofdwebsite vind je heel veel informatie over hoe je dat zou kunnen en toch nog lekker kunt eten.

tamara19:
na een half dagje nadenken besluit ik toch o helemaal vegetarisch te worden..

ik ga nog wel melk en eieren eten maar wel biologishe.. diervriendelijk!

mijn ouders lachten me wel uit en maakte grapjes en pakte makreel enzo maar alhoewel het lekker smaakt vindt ik het toch zielig.. ik vindt snoep ook lekker dus zal ik dat wel gaan eten..

Ik heb zelf 5 ratten nu en ik heb geen zin om hun op mijn broodje te zien als ik vlees eet..

Ik ben ook niet echt een leerdrager alhoewel ik een riem draag die van leer is.. ik vindt die wel zonde om weg te gooien. die riem is al iets van 5 jaar oud en was volgens mij van mijn moeder of zus.. dus die draag ik wel tot het versleten is.. anders is het diertje voor niks doodgemaakt..

vanavond heb ik veel vlees gegeten.
2 grillburgers en 2 beefburgers en hopelijk mijn laatste vlees voor nu.

weet iemand welke vitaminen ik nu ga missen?
kan ik pillen ervoor slikken zoals weerstand of vitamine b?

Lona:

--- Citaat van: tamara19 op 14 mei 2007, 01:58:09 ---na een half dagje nadenken besluit ik toch o helemaal vegetarisch te worden..

ik ga nog wel melk en eieren eten maar wel biologishe.. diervriendelijk!

mijn ouders lachten me wel uit en maakte grapjes en pakte makreel enzo maar alhoewel het lekker smaakt vindt ik het toch zielig.. ik vindt snoep ook lekker dus zal ik dat wel gaan eten..

Ik heb zelf 5 ratten nu en ik heb geen zin om hun op mijn broodje te zien als ik vlees eet..

Ik ben ook niet echt een leerdrager alhoewel ik een riem draag die van leer is.. ik vindt die wel zonde om weg te gooien. die riem is al iets van 5 jaar oud en was volgens mij van mijn moeder of zus.. dus die draag ik wel tot het versleten is.. anders is het diertje voor niks doodgemaakt..

vanavond heb ik veel vlees gegeten.
2 grillburgers en 2 beefburgers en hopelijk mijn laatste vlees voor nu.

weet iemand welke vitaminen ik nu ga missen?
kan ik pillen ervoor slikken zoals weerstand of vitamine b?

--- Einde van citaat ---

over vitamines en voeding is genoeg te vinden in 'gezond' op dit forum. Voor de rest kun je voor jezelf beslissen dat je bijvoorbeeld wel gelatine eet en leer draagt? het is niet zo dat dat niet 'mag' of 'moet'. Je kunt voor jezelf een grens trekken in hoever je gaat.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie