Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...

(1/6) > >>

Hausfrau:
Hier op de voorpagina van zeg maar de Metro/Spits:
In een chinese dierentuin kun je nu levende kippen, eenden en koeien (!) kopen om ze live te laten opjagen en opeten door de tijgers. De chinese dierentuin gaf aan dat ze de opbrengsten nodig heeft om te overleven.

Eerlijk gezeg vond ik het in eerste instantie nog tot daaraantoe (ik hoef het niet te zien  :-X), want hier hangen ze ook een dood konijn op (wat ook vast niet van ouderdom is gestorven) en het blijven tijgers niet waar. Maar nu blijkt dat de tijgers zo doorvoedt zijn dat ze eerst uitgebreid met het beest spelen voordat ze het eens afmaken. Dat riekt dan weer naar mishandeling  :'(.

Is dat in Nederland al doorgekomen????

Draek:
Oud nieuws van al een week oud ofzo.

Maar hoe het er aan toe gaat is als volgt:
- busje met levende koe komt er aan.
- busje word achtervolgt door alle tijgers
- busje stopt, kiept koe eruit
- koe valt, ligt op grond en moet nog gaan opstaan
- ondertussen zijn alle tijgers al in de koe aan het bijten

Kortom dus geen enkele kans om weg te vluchten etc. Het is puur plezier en vermaak.

Ook kunnen mensen in een wagen gaan en daar een levende kip komen. Met die levende kip kunnen ze voor de tralies spelen met de tijgers... en dan op een moment kan je de levende kip in een bakje doen, die naar buiten gedaan word waar een tijger de levende kip gewoon uit kan plukken.

Allemaal puur vermaak.

Lona:
gadverredamme

Hausfrau:
De koe kan eerst rondrennen, ik heb hier de foto. Een britse tv-ploeg heeft juist zo'n jachtpartij gefilmd. Iets wat volgens mij niet kan als die koe al voor dood op de grond ligt.

Sam:
Als je slangen houdt voer je die toch ook levende kuikens en muizen? Ook in alle nederlandse dierentuinen, maar hoor je niemand over. Roofvissen krijgen ook levend voer.
En nu is dit ineens weer zielig... Leeuwen en tijgers eten geen biefstuk, die eten koe of gazelle en die bijten ze zelf dood, op de manier waarop ze er zelf zin in hebben. Hoe duidelijker dat is voor mensen, hoe beter. Als je daar niet van houdt, moet je je afvragen of leeuwen en tijgers wel geschikt zijn om in gevangenschap te houden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie