Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...

<< < (3/6) > >>

Anna:
Ach je kan wel een discussie gaan voeren of die koe nog weg kan rennen, maargoed hij wint het natuurlijk nooit van een stel tijgers. Wat een verschrikkelijk iets. Ook slangen die levende dieretjes eten vind ik erg. Maak die muizen/kuikentjes van te voren gewoon dood yoh.

Zo'n koe is helemaal erg. Een tijger eet in het wild niet eens een koe. Maak die beesten gewoon af en leg het kadaver dan in de kooi. Wat dieren in het wild doen maakt me verder niet zoveel uit. Dat is de natuur maar in dierentuinen, gatver! Een schandalige manier van geld verdienen. Dat die bezoekers dat willen zien. Ik durf te wedden dat zoiets in Nederland niet mogelijk is. Volgens mij wil de gemiddelde dierentuin bezoeker er hier niets van weten!

Lona:

--- Citaat van: Anna op 30 mei 2007, 14:19:13 ---Ach je kan wel een discussie gaan voeren of die koe nog weg kan rennen, maargoed hij wint het natuurlijk nooit van een stel tijgers. Wat een verschrikkelijk iets. Ook slangen die levende dieretjes eten vind ik erg. Maak die muizen/kuikentjes van te voren gewoon dood yoh.

Zo'n koe is helemaal erg. Een tijger eet in het wild niet eens een koe. Maak die beesten gewoon af en leg het kadaver dan in de kooi. Wat dieren in het wild doen maakt me verder niet zoveel uit. Dat is de natuur maar in dierentuinen, gatver! Een schandalige manier van geld verdienen. Dat die bezoekers dat willen zien. Ik durf te wedden dat zoiets in Nederland niet mogelijk is. Volgens mij wil de gemiddelde dierentuin bezoeker er hier niets van weten!

--- Einde van citaat ---

Een slang eet de muis niet als hij al dood is.

Bovendien, dat is de natuur. Zo wordt de populatiegrootte ook beperkt.

Draek:
Slangen eten ook dode muizen hoor.

Lona:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 30 mei 2007, 15:01:25 ---Slangen eten ook dode muizen hoor.

--- Einde van citaat ---

dan ken ik vast een hele selectieve en rare slang ::)

maar dat scheelt in ieder geval al, dat ze ook dode muizen eten.

Jippia:
Het is eigenlijk hetzelfde als onze huiskatten die op vogeltjes jagen, puur omdat dat het aard van het beestje is. Het zou natuurlijker zijn, lijkt mij, om een tijger juist koe en geen bieflappen meer te geven. Het blijft China en daar hebben ze heel andere gedachten over dieren dan wij hier. Vegetarisme zal daar vast niet zoveel voorkomen, denk ik. In Nederland zouden er kamervragen over komen.

Mirjam

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie