Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...

<< < (2/6) > >>

Draek:

--- Citaat van: Hausfrau op 30 mei 2007, 12:41:09 ---De koe kan eerst rondrennen, ik heb hier de foto. Een britse tv-ploeg heeft juist zo'n jachtpartij gefilmd. Iets wat volgens mij niet kan als die koe al voor dood op de grond ligt.
--- Einde van citaat ---

De foto zegt niet zoveel. De koe ligt niet al voor dood op de grond. Het gaat me er om dat het dier eerst neerploft op de grond. En dan eerst moet opstaan, maar ondertussen grijpen de dieren hem al. Dier zit al direct ingesloten tussen de dieren.

Zie hier:

http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid=hln&id=251623&nbg=ftv

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Sam op 30 mei 2007, 13:19:32 ---En nu is dit ineens weer zielig...
--- Einde van citaat ---

Ik begrijp dat het er om gaat dat er, om voldoende inkomsten te genereren, een overmaat aan levend voer aan het publiek wordt verkocht. Dit wordt vervolgens door de tijgers als speelgoed gebruikt.
Zelfs als je van mening bent dat je die tijgers van levend voer moet voorzien, kan je natuurlijk je vraagtekens zetten bij dat soort praktijken.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 30 mei 2007, 13:28:56 ---Het gaat me er om dat het dier eerst neerploft op de grond. En dan eerst moet opstaan, maar ondertussen grijpen de dieren hem al.

--- Einde van citaat ---

Nou ja, dat valt nog wel te billijken; dat bespaart het dier tenslotte een vergeefse vluchtpoging. Ontsnappen doet-ie toch echt niet.

Lona:

--- Citaat van: Sam op 30 mei 2007, 13:19:32 ---Als je slangen houdt voer je die toch ook levende kuikens en muizen? Ook in alle nederlandse dierentuinen, maar hoor je niemand over. Roofvissen krijgen ook levend voer.
En nu is dit ineens weer zielig... Leeuwen en tijgers eten geen biefstuk, die eten koe of gazelle en die bijten ze zelf dood, op de manier waarop ze er zelf zin in hebben. Hoe duidelijker dat is voor mensen, hoe beter. Als je daar niet van houdt, moet je je afvragen of leeuwen en tijgers wel geschikt zijn om in gevangenschap te houden.

--- Einde van citaat ---

ik vind nogal een verschil zitten tussen het levend voeren van bv slangen en zulke praktijken als hier in de dierentuin. Tuurlijk eten zulke beesten levende beesten, maar het gaat hier om de manier waarop. Het riekt naar sensatiezucht, dat ze een koe droppen in een grote groep tijgers en dat het publiek lekker gaat kijken. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat die auto's zo rondscheuren daartussen, lijkt me nogal stressvol voor de beesten. Ik vraag me dan af of er wel eens zo'n auto is aangevallen, maar goed.

Sam:
De verontwaardiging in de media gaat echter niet over het feit dat er misschien meer gevoerd wordt dan noodzakelijk, of dat er auto's rondrijden. De verontwaardiging gaat voornamelijk over het voeren van levende dieren, in plaats van bieflappen. En dat vind ik volledig onterecht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie