Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Open Brief van Peta aan Michael Moore

<< < (4/7) > >>

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 27 juni 2007, 15:16:06 ---En verder is het ook een manier van PETA, om zulke dingen te doen. Dat zijn hun keuzes erin.

--- Einde van citaat ---

Net zoals de manier waarop ze hun Nederlandse collega's aan de kant hebben geschoven, bedoel je? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze mensen 'ethisch kunnen behandelen', voordat ze zich met dieren bemoeien.

Draek:

--- Citaat van: Snoesha@ñ op 27 juni 2007, 15:18:09 ---
--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 27 juni 2007, 15:16:06 ---En verder is het ook een manier van PETA, om zulke dingen te doen. Dat zijn hun keuzes erin.

--- Einde van citaat ---

Net zoals de manier waarop ze hun Nederlandse collega's aan de kant hebben geschoven, bedoel je? Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze mensen 'ethisch kunnen behandelen', voordat ze zich met dieren bemoeien.

--- Einde van citaat ---

Mee eens. :P

Maar ondertussen kunnen ze ook wel proberen op te komen voor de dieren. Maar een beetje zelfreflectie kan zeker geen kwaad :)

McCartney:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 27 juni 2007, 15:16:06 ---Ja dat is zo. Onderzoeken geven juist aan dat letten op je eten juist ziekten kan voorkomen of genezen of verzachten. Medicatie is juist iets wat hoort bij achteraf redeneren. Meer investering in voorlichting over voeding en stimulatie van meer plantaardig eten (dus minder vlees), zou qua kosten veel minder kosten dan investeren in nieuwe medicatie. Ik pleit liever voor een totale nieuwe vorm van gezondheidszorg in plaats van de huidige manier.
--- Einde van citaat ---
Uiteraard sta ik hier helemaal achter, maar of we ooit iedereen hierin mee zullen krijgen? Old habits die hard. Er zijn nog steeds te veel mensen die zeggen dat wij er "mager" of "bleek" uitzien (hoewel het ze pas opvalt als ze horen dat we vegetariër zijn) en het vegetarische dieet bespotten, waarbij het vreemd genoeg ook nog voortdurend verward wordt met macrobiotisme.

--- Citaat ---En verder is het ook een manier van PETA, om zulke dingen te doen. Dat zijn hun keuzes erin.
--- Einde van citaat ---
Het zou zéker niet mijn keuze zijn. Heeft Michael Moore dan ooit gezegd dat hij dierproeven oké vond of was hij ooit kritisch over het vegetarisme?
Snoeshaan heeft beslist een punt hier. Ik kon destijds zeer moeilijk contact krijgen met PETA (hun zogenaamde adres op het Amsterdamse Max Euwenplein klopte voor geen meter bijv.) en ze vonden het blijkbaar niet zo erg leuk dat ik zelfstandig contact had gezocht met PETA in Amerika, Groot Brittannië en Duitsland. Daar was het ook duidelijk veel beter georganiseerd.
Een afsplitsing van PETA, de Animal Defense League, is echter weer nogal militant in het actie-voeren. Voorlopig sta ik nog het meest achter Bont voor Dieren wat dat betreft.

--- Citaat ---Als ze niets te eten hebben ja, maar vegetarier zijn is toch niet verkeerd voor armen? Ze zouden goedkoper uit zijn dan als ze allemaal vlees zouden kopen enzo volgens mij. Hoewel een big mac vast ook niet te duur zou zijn voor ze.
Maar misschien in verhouding nog wel duurder. Weet ik niet precies.
--- Einde van citaat ---
Het ligt er aan, denk ik. In Nederland is vlees inderdaad duurder ja, maar in Hongarije zijn de groenten juist weer duurder dan vlees en is het vegetarisme ook nog eens nagenoeg onbekend. En in het Russische Siberië lijkt me het vegetarische dieet nogal moeilijk vol te houden. als je nogal weinig te eten hebt wil je toch wel zoveel mogelijk eiwitten binnen krijgen. En niet elke dag wat te eten hebben komt helaas nogal veel voor bij arme mensen, weet je.

--- Citaat ---Nee, maar dat er vegetariers zijn die niet gezond leven heeft weinig met het dieet opzich te maken. Als je het in de zin hebt van gezondheid heb je het namelijk om een volwaardig vegetarisch dieet en niet over vegetariers die het dieet volgen.
--- Einde van citaat ---
Dat is zo.

McCartney

Hausfrau:
In Amerika koop je bij wijze van voor 2 dollar 1 kilo worstjes of  1 paprika ergo, vegetariër worden zit er voor een specifieke groep mensen financieel gewoon niet in helaas.

Draek:

--- Citaat van: McCartney op 27 juni 2007, 16:01:21 ---Uiteraard sta ik hier helemaal achter, maar of we ooit iedereen hierin mee zullen krijgen?

--- Einde van citaat ---

Dat is een goede vraag, maar dat betekent toch niet dat je je mening naar beneden moet bijstellen en maar niet meer uiten toch? Het lijkt me juist goed te pleiten waar voor je staat.. ook al gaat dat mensen te ver. Men zoekt dan toch wel naar een eerste stap enzo.

--- Citaat ---Het zou zéker niet mijn keuze zijn. Heeft Michael Moore dan ooit gezegd dat hij dierproeven oké vond of was hij ooit kritisch over het vegetarisme?
--- Einde van citaat ---

Geen idee. Denk dat PETA dat daar meer in de gaten houdt. Misschien hebben ze wel goede motivering voor deze actie.. geen idee.

--- Citaat ---Snoeshaan heeft beslist een punt hier. Ik kon destijds zeer moeilijk contact krijgen met PETA (hun zogenaamde adres op het Amsterdamse Max Euwenplein klopte voor geen meter bijv.) en ze vonden het blijkbaar niet zo erg leuk dat ik zelfstandig contact had gezocht met PETA in Amerika, Groot Brittannië en Duitsland. Daar was het ook duidelijk veel beter georganiseerd.
--- Einde van citaat ---

Wanneer was 'destijds'?

--- Citaat ---Het ligt er aan, denk ik. In Nederland is vlees inderdaad duurder ja, maar in Hongarije zijn de groenten juist weer duurder dan vlees en is het vegetarisme ook nog eens nagenoeg onbekend. En in het Russische Siberië lijkt me het vegetarische dieet nogal moeilijk vol te houden. als je nogal weinig te eten hebt wil je toch wel zoveel mogelijk eiwitten binnen krijgen. En niet elke dag wat te eten hebben komt helaas nogal veel voor bij arme mensen, weet je.
--- Einde van citaat ---

Sowieso vind ik sommige plekken niet plekken waar de mens zou moeten wonen.. maar goed.. in de situatie van de VS weet ik het niet precies hoe het daar qua prijs zit. Als je weinig eten hebt begrijp ik wel dat je genoeg probeert te krijgen natuurlijk. Maar ik denk dat mensen die weinig hebben, dat die sowieso niet echt letten op of ze wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie