Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Open Brief van Peta aan Michael Moore

<< < (5/7) > >>

McCartney:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 27 juni 2007, 16:46:56 ---Dat is een goede vraag, maar dat betekent toch niet dat je je mening naar beneden moet bijstellen en maar niet meer uiten toch?
--- Einde van citaat ---
Dat heb ik niet gezegd hoor.

--- Citaat ---Geen idee. Denk dat PETA dat daar meer in de gaten houdt. Misschien hebben ze wel goede motivering voor deze actie.. geen idee.
--- Einde van citaat ---
Ik ook niet echt. Missschien dat er iemand in dit forum wel het fijne weet van deze zaak?

--- Citaat ---Wanneer was 'destijds'?
--- Einde van citaat ---
Destijds was toen PETA nog min of meer "bestond" in Nederland.

McCartney
--- Citaat ---
--- Einde van citaat ---

Draek:

--- Citaat van: McCartney op 27 juni 2007, 17:09:00 ---Dat heb ik niet gezegd hoor.

--- Einde van citaat ---

Nee dat klopt.

--- Citaat ---Ik ook niet echt. Missschien dat er iemand in dit forum wel het fijne weet van deze zaak?
--- Einde van citaat ---

Ik denk dat hier weinig mensen van PETA US zitten :)

--- Citaat ---Destijds was toen PETA nog min of meer "bestond" in Nederland.
--- Einde van citaat ---

uh.. tsja.. het bestaat nu ook nog min of meer.. maar je bedoeld wel een hoop jaren geleden dan denk ik. Weet ook niet wat de situatie is geweest dat ze het niet leuk vonden dat je contact opnam met peta in buitenland. Misschien was dat in de tijd dat er mot was ofzo..

McCartney:

--- Citaat van: Draakje [zoekt Drakelien] op 27 juni 2007, 17:23:26 ---Ik denk dat hier weinig mensen van PETA US zitten :)
--- Einde van citaat ---
Wacht je niet even op eventuele reacties? Je weet nooit. Ook hoeft zo iemand niet persé van PETA US te zijn hoor.

--- Citaat ---uh.. tsja.. het bestaat nu ook nog min of meer.. maar je bedoeld wel een hoop jaren geleden dan denk ik. Weet ook niet wat de situatie is geweest dat ze het niet leuk vonden dat je contact opnam met peta in buitenland. Misschien was dat in de tijd dat er mot was ofzo..

--- Einde van citaat ---
Nou, Amerika was gelijk bereid de hele administratie over te nemen, toen ik mijn moeder lid wilde maken en zij het PETA-tijdschrift maar niet ontving. Dat vonden ze in Nederland niet zo leuk natuurlijk. Ook zeiden ze dat mijn buitenlandse PETA-contacten de zaak ingewikkelder gemaakt hadden.  Verder verwees Amerika me naar Groot Brittannië en verwezen de Britten mij op hun beurt weer naar Duitsland. De Duitsers stuurden me gelijk tevens allerhande informatiefolders en toen zag ik ineens hoeveel beter het daar geregeld was. Tot mij verbazing zag ik ineens allerlei buttons, stickers, tee-shirts en honkbalpetjes met PETA-opdruk die ik in de Nederlandse uitgave nog nooit was tegengekomen. En toch was de Duitse cover van het tijdschrift (op de taal na) gewoon identiek. Zelfde vegetarische recepten... zelfde berichten... zelfde interviews met Sir Paul McCartney...
Over de oorzaak weet ik niet veel. Ik heb zojuist hierover naar PETA (US) gemaild maar het antwoord kan nog twee weken op zich laten wachten.
In elk geval zei een collega van me destijds dat de Amerikanen er niet zo goed tegen konden dat Nederland ineens zoveel PETA-donateurs kreeg. Als dat waar is denk ik: tja, wáár doen ze het nou eigenlijk voor? Voor de persoonlijke eer of voor de dieren?
Ze zouden dan juist alleen maar blij moeten zijn met het Nederlandse succes!

McCartney:

--- Citaat van: Pijlstaartrog op 24 juni 2007, 12:59:10 ---Ik heb op mijn blog een reactie geschreven (en PeTa een mail gestuurd)
http://www.ahimsa-blog.nl/?p=51

--- Einde van citaat ---
Ik heb je brief even gelezen, Pijlstaartrog. Goed geschreven. Ook heb ik eens even een kijkje op de PETA-website genomen. Zo te zien zwaait die Ingrid Newkirk er nog steeds de scepter? Heb ooit wel met haar gecorrespondeerd lang geleden. Heel lang geen contact meer met ze gehad namelijk, want ik zit de laatste tijd meer bij Partij voor de Dieren en Bont voor Dieren.
Kon Ingrid's brief aan Michael Moore daar helaas alleen niet vinden, alleen nog maar verwijzingen daarnaar en dat ze er vele reacties op kregen van hun leden. Verder zeiden ze op hun site (net als Draakje) dat Moore de kritiek best kan hebben, aangezien hij zelf ook niet echt van het diplomatieke soort is.

McCartney

McCartney:
Alsnog gevonden dan die brief van Ingrid Kirk aan Michael Moore maar vreemd genoeg via PETA Nederland. Voorheen lukte 't mij niet toen ik de Amerikaanse site bezocht. Maar dat kan aan mij liggen.
Dit is de link van PETA over Michael Moore:
http://blog.peta.org/archives/2007/06/more_on_michael.php
In geval las ik nu dat Michael nooit iets van PETA of dierenrechten moest hebben en de jacht verdedigt. En de uitspraak "This shit makes me want to kick my dog" komt toch allesbehalve van een dierenvriend.
Dit is de brief van Ingrid aan Moore:
http://blog.peta.org/archives/PETA_letter_to_Michael_Moore.pdf
En ze hebben gelijk: qua beleefdheid is Michael vele malen erger, gezien zijn brief aan Bush in 2003 over de kwestie Irak> http://www.commondreams.org/views03/0317-09.htm
De manier waarop hij George W. Bush aanspreekt kan dan misschien uit het hart gegrepen zijn, maar er is een grote kans dat Bush al na een paar regeltjes niet meer verder gelezen heeft, gezien de toon ervan. Tja, en dan loopt die Michael toch wel een beetje z'n doel voorbij zo.

McCartney

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie