Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariër

<< < (4/99) > >>

fem fatale:

--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 15:18:07 --- of je de laatste keer ook van je stokje bent gegaan, dat soort dingen.

--- Einde van citaat ---
Mag je geen bloed geven als je flauwvalt?

Eelco:

--- Citaat van: fem fatale op 01 juli 2007, 15:59:50 ---
--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 15:18:07 --- of je de laatste keer ook van je stokje bent gegaan, dat soort dingen.

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
Ik geloof niet dat de bloedbank zo van flauwvallende mensen houdt. Mede daarom word je vantevoren dus gescreend. Maar je wordt niet meteen weggestuurd als je één keer bent flauwgevallen (geloof ik). Ze laten je wat horizontaler liggen, laten het apparaat wat langzamer lopen, nemen minder bloed in één keer af, laten je na afloop een tijdje liggen, en/of geven je extra veel te drinken en te eten. Klinkt niet verkeerd, toch  ;D.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: fem fatale op 01 juli 2007, 15:59:50 ---

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---

Ik vermoed het.  Men wil echt zo weinig mogelijk risico's nemen.  Een flauwvallen is nu eenmaal een risico.  Niet dat een kort bloeddrukval op zich problematisch is voor het lichaam maar het onverwacht vallen is op zich gevaarlijk (en waarschijnlijk nog meer in een omgeving met naalden, zakken met bloed, dure apparaten, ...).

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 16:12:07 ---Ik geloof niet dat de bloedbank zo van flauwvallende mensen houdt. Mede daarom word je vantevoren dus gescreend. Maar je wordt niet meteen weggestuurd als je één keer bent flauwgevallen (geloof ik). Ze laten je wat horizontaler liggen, laten het apparaat wat langzamer lopen, nemen minder bloed in één keer af, laten je na afloop een tijdje liggen, en/of geven je extra veel te drinken en te eten. Klinkt niet verkeerd, toch  ;D.

--- Einde van citaat ---

Gierige Hollanders  :P  ;D , in België krijg je sowieso zoveel eten (koekjes) en drinken als je wilt.

fem fatale:
Ooh, maar ik val niet zo vaak onverwacht flauw ;D, zeker niet in een omgeving met naalden. Daar val ik gewoon altijd flauw, dus ga ik preventief alvast zitten en laat ik me door iemand vast houden.

En bij flauwvallen door naalden krijg ik meestal ook geen stuipen,  dus qua schade aan dure apparaten valt wel het wel mee.

Maar ik houd mezelf nu gewoon voor dat ik sowieso niet in aanmerking kom, dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik het niet doe (omdat ik dus weken voordat ik een prik krijg niet slaap en altijd flauw val).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie