Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Bloeddonor & vegetariër
Ligfietsertje:
--- Citaat van: fem fatale op 01 juli 2007, 16:18:59 ---Ooh, maar ik val niet zo vaak onverwacht flauw ;D, zeker niet in een omgeving met naalden. Daar val ik gewoon altijd flauw, dus ga ik preventief alvast zitten en laat ik me door iemand vast houden.
--- Einde van citaat ---
Handig ;) (Ik ben nog maar 2 keer (onverwacht) flauwgevallen. Maar dat was dan na respectievelijk 55 en 65 km wandellen. (De volgende keer dat ik de dodentocht wil doen zal ik toch wat meer moeten trainen.)
--- Citaat van: fem fatale op 01 juli 2007, 16:18:59 ---Maar ik houd mezelf nu gewoon voor dat ik sowieso niet in aanmerking kom, dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik het niet doe (omdat ik dus weken voordat ik een prik krijg niet slaap en altijd flauw val).
--- Einde van citaat ---
Lijkt me een prima idee :)
Dot:
Ik had vorig jaar eindelijk mijn angst voor naalden, flauwvallen en bloed overwonnen en me opgegeven als bloeddonor. Na alle formulieren ingevuld te hebben en beetjes bloed af te hebben gegeven om te laten testen moest ik ook nog even op de weegschaal gaan staan. Met kleren aan woog ik precies 50 kilo. En toen mocht ik dus niet, want je moet 50 kilo of meer wegen.
Nu ben ik inmiddels wel wat aangekomen, dus zou ik wel mogen. Maar nu is de angst weer helemaal terug.
Monique:
Ik ben heel wat jaren terug bloeddonor geweest, maar vrouwen scoren over het algemeen (op Kiwi na ;)) wat slechter dan jonge mannen;
Mijn ijzer was bijna altijd te laag, en als ik net m'n menstruatie achter de rug had kon ik het helemaal wel vergeten. De Joegoslavische vrouwelijke controlearts meldde mij stevast dat ik toch echt vlees moest gaan eten omdat het anders niet goed kwam... ;D
Ik ben er mee gestopt omdat het moeite en energie van zowel mij als het ziekenhuis kostte, zonder zinvol resultaat. Bovendien is mijn bloedgroep niet bijster interessant voor de donorbank. Ik sta wel voor noodgevallen ingeschreven voor plasma-afgifte. Nu ik in Friesland woon heb ik me weer eens opgegeven, al meer dan een jaar terug. Nog niet 1 keer opgeroepen voor bloedafname. Nou ja graag of niet hoor.
J@n:
--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 15:18:07 ---ik mag niet meer vanwege bepaalde vooroordelen en voorzorgsmaatregelen
--- Einde van citaat ---
Ze weren homo's nog steeds hè? Of alleen als je een wild sexleven hebt?
Eelco:
--- Citaat van: J@n op 02 juli 2007, 00:13:41 ---
--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 15:18:07 ---ik mag niet meer vanwege bepaalde vooroordelen en voorzorgsmaatregelen
--- Einde van citaat ---
Ze weren homo's nog steeds hè? Of alleen als je een wild sexleven hebt?
--- Einde van citaat ---
Volgens mij worden homo's in het algemeen nog steeds geweerd, ook als ze keurig huisje-boompje-beestje (mijn beestje slaapt al) hebben. Ik heb het niet meer nagevraagd in Nederland, maar in Duitsland is de Blutspendedienst in ieder geval niet tuk op homo's.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie