Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Bloeddonor & vegetariër
fem fatale:
Mag je wel organen doneren? Ik weet dat in Nederland alleen dood door kanker een reden is voor directe afwijzing (toen ik op zoek ging naar hoe internationaal de donorregistratie is - helemaal niet trouwens, als ik morgen doodga, dan help ik daar helemaal niemand mee), maar voor Duitsland heb ik dat niet zo uitgezocht.
Maar volgens mij mag je in Nederland ook geen bloeddonor worden. Vreemd wel, als organen toegestaan zijn, waarom bloed dan niet?
Eelco:
Orgaandonatie weet ik zo niet. Om eerlijk te zijn, sta ik ook niet te springen om orgaandonor te worden. Ik heb daar vervelende verhalen over gehoord, en één vervelend geval meegemaakt. Mijn pake (opa) werd geopereerd. Men dacht dat hij volledig onder narcose was, maar hij heeft bewust meegemaakt hoe een van zijn ribben werd uitgezaagd. Hoe weten ze dat je echt hersendood bent als ze je organen prepareren? Ik zal me toch eens in die zaken verdiepen, want op zich is orgaandonatie een goede zaak.
Maar inderdaad vreemd dat je als homo wel organen mag doneren, maar geen bloed. Ondertussen zijn er voldoende testen om te controleren dat je geen enge ziektes hebt en dat je bloed veilig is. Maar zoals Modub al schreef, 'graag of niet, hoor'.
LL de Ling:
Tja, ik vind het idd raar dat homo's geen bloed mogen geven terwijl vrouwen alleen wordt gevraagd of ze het met negers of voor geld doen en niet of ze het elke dag zonder condoom met een ander doen.
Ik geef al jaren heel onregelmatig bloed (waar ligt dat kaartje bijv. nu) maar heb altijd een heel hoog ijzergehalte gehad. Ik sta ook geregistreerd als beenmergdonor, maar dat is nog nooit nodig geweest.
Harry:
--- Citaat van: LL de Ling op 02 juli 2007, 07:51:30 ---Tja, ik vind het idd raar dat homo's geen bloed mogen geven terwijl vrouwen alleen wordt gevraagd of ze het met negers of voor geld doen en niet of ze het elke dag zonder condoom met een ander doen.
--- Einde van citaat ---
Ik val bijna van mijn stoel. Is dat Nederland anno 2007? Ik geloof dat ik even een :koffie: nodig heb. Of misschien wel vlugzout.
LL de Ling:
Nou ja, ik overdrijf een beetje, maar ja. Dat klopt ik grote lijnen. Er wordt je wel wat meer gevraagd, maar ik vind het een rare zaak dat hetero's verder niet naar hun gedrag wordt gevraagd.
Dat er dan ook nog best veel mensen zijn die wel eens bloedgeven als een gratis aidstest, daar begin ik dan helemaal niet over.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie