Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariër

<< < (7/99) > >>

Hausfrau:
Dat is niet helemaal waar, in die waslijst van de laatste tijd (ik geef al bloed sinds je zo ongeveer alleen hoefde te zeggen of je zwanger was) wordt wel gevraagd naar promiscuïteit. Er word ook in de folders aangegeven dat je, wanneer je een 'wild' sexleven leidt, je niet moet aanmelden.

Overigens waren die pelikaantjes vroeger in Rotterdam wel leuk, want die waren getekend door Dick Bruna. Tegenwoordig is het die stomme van de Sanquin.

Mijn ijzer was overigens altijd goed en die van mijn moeder altijd te laag, dus in zoverre zegt dat ook niet zoveel. En je kunt prima met de naald nog bijna in je arm bijna een kilometer naar de bushalte rennen hoor! Nooit last van gehad.
In Rotterdam werd je overigens beter verzorgd dan in Alkmaar. In Rotterdam lekkere koeken en in Alkmaar zo'n klein kutkoekje, met zo'n vieze smaakjesthee van Pickwick, brrrr.

LL de Ling:

--- Citaat van: Hausfrau op 02 juli 2007, 10:23:41 ---Dat is niet helemaal waar, in die waslijst van de laatste tijd (ik geef al bloed sinds je zo ongeveer alleen hoefde te zeggen of je zwanger was) wordt wel gevraagd naar promiscuïteit.
--- Einde van citaat ---

Oja? Welke vraag dan?

Die folders heb ik de laatste tijd niet gezien. Maar welke vraag er gaan over promiscuiteit wil ik dan wel graag weten, want ik kan me echt alleen vragen herinneren over betaling en bepaalde groepen (de mensen uit Afrika en of je vriend of mannelijke sekspartner het met mannen doet!) en kan je de dans ontspringen als je het vrijwillig met Nederlandse hetero's doet. Maar goed, ben nou een jaartje niet geweest denk ik, dus misschien is het in de tussentijd veranderd. Ik ga verder al tien jaar. Zijn er trouwens regionale verschillen? Er worden wel eens vragen toegevoegd en weggehaald (bijv tijdens de vogelgroepepidimie)

Overigens wordt over drugsgebruik alleen maar spuiten en snuiven gevraagd. Ik heb eens nagevraagd waarom dat is. Spuiten is duidelijk, maar waarom ze achten de kans groter dat je in een bepaald milieu verkeert en een slechtere gezondheid hebt als je drugs snuift ipv slikt.

Edit: Overigens werd bij ons vroeger uit de arm en tegenwoordig met een vingerprik het HB gemeten, dat is andersom dan Kiwi zegt. In Nederland is er ook een wet op donorschap, maar hoe het met bloed geven zit, weet ik niet. Maar als ik beenmerg zou geven, dan zou ik daar vrij voor moeten krijgen.

Wij hebben verder ook broodjes en soep. Maar die is volgens mij nooit vegetarisch. Tijd voor actie? :P

Eelco:

--- Citaat van: Harry op 02 juli 2007, 07:56:38 ---
--- Citaat van: LL de Ling op 02 juli 2007, 07:51:30 ---Tja, ik vind het idd raar dat homo's geen bloed mogen geven terwijl vrouwen alleen wordt gevraagd of ze het met negers of voor geld doen en niet of ze het elke dag zonder condoom met een ander doen.

--- Einde van citaat ---
Ik val bijna van mijn stoel. Is dat Nederland anno 2007? Ik geloof dat ik even een :koffie: nodig heb. Of misschien wel vlugzout.

--- Einde van citaat ---
Ik heb het nog even nagezocht en inderdaad: anno 2007 zijn homo's nog steeds niet welkom bij de bloedbank. Proost.

Sam:
Ik heb 1 keer een te laag HB gehalte gehad, maar toen had ik de hele dag nog niet gegeten (dom dom dom...) verder was alles altijd OK, ijzer aan de hoge kant. Net als de anderen hier die bloed geven dus nooit last van gehad dat ik vegetarier ben bij het bloed geven. Ze vragen me wel altijd naar mijn gewicht (zo rond de 52) en soms zetten ze me op de weegschaal, want zoals Dot al zegt, onder de 50 kilo mag je geen bloed geven. Ik baal er trouwens van dat je na een bezoek aan de US of Canada nog steeds 3 maanden niet mag doneren vanwege het westnijl virus. Ik ben nu al bijna een jaar geen donor want ik zit voor mijn werk regelmatig in die hoek. Ik had er daarvoor nog nooit van gehoord  :-\

Harry:
Het lijkt me sterk dat je HB te laag is door een dag niet eten. Ben je niet in de war met je glucosespiegel?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie