Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariër

<< < (8/99) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Eelco op 02 juli 2007, 00:55:18 --- Mijn pake (opa) werd geopereerd. Men dacht dat hij volledig onder narcose was, maar hij heeft bewust meegemaakt hoe een van zijn ribben werd uitgezaagd. Hoe weten ze dat je echt hersendood bent als ze je organen prepareren?
--- Einde van citaat ---

Bij operaties wordt je hersenfunctie niet gecheckt, waardoor dit kan voorkomen. Mijn neef heeft het ook gehad, helaas wordt het vaak niet geloofd. Ik geloof trouwens dat ze in Leiden bezig zijn met testen om tijdens operaties ook de hersenfuncties van de patient in de gaten te houden, dmv EEG's. Omdat het extra geld kost, is het nog geen gemeengoed. Om hersendood vast te stellen, worden je hersenen wel gecheckt.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: fem fatale op 01 juli 2007, 16:18:59 ---Ooh, maar ik val niet zo vaak onverwacht flauw ;D, zeker niet in een omgeving met naalden. Daar val ik gewoon altijd flauw, dus ga ik preventief alvast zitten en laat ik me door iemand vast houden.

--- Einde van citaat ---

Misschien het proberen waard bij een volgende keer?:

http://www.kennislink.nl/web/show?id=163282

Patiënten die een wegraking voelen aankomen, kruisen hun benen en spannen eventueel hun been- en buikspieren aan. Zowel de zittende als de staande methode zorgt ervoor dat de flauwvalreactie hierdoor verdwijnt of tijdelijk wordt uitgesteld. Door deze spierspanningsmanoeuvres verhoogt de bloeddruk, omdat er meer liters bloed per minuut worden rondgepompt door het hart.

fem fatale:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik er dan aan denk.

Maar in de link gaat men er ook vanuit dat flauwvallen als vervelend wordt ervaren, en dat dát iets wat de kwaliteit van leven vermindert, maar ik val flauw als er met naalden in mijn buurt wordt rondgezwaaid (één keer ook bij een heel expliciet verhaal over naalden, maar met katharsis enzo is dat bijna hetzelfde), als ik een heftige allergische reactie heb en als ik zo stom ben om te sporten terwijl ik ongesteld word. In de eerste twee gevallen zijn het mijn naaldenfobie en mijn allergie die vervelend zijn, maar ben ik te druk bezig met andere dingen met andere dingen om mijn spieren te gaan spannen. In het laatste geval zijn ze al gespannen, want ik ben aan het sporten, maar dan ga ik alsnog om op het moment dat ik even stop om adem te halen.

Zo vaak komt het ook helemaal niet voor dat het invloed zou moeten hebben op mijn levenskwaliteit, in het ergste geval heb ik een paar dagen blauwe plekken.

M.:
Ik val ook altijd flauw als er naalden in mijn buurt komen maar daar heb ik ook mee leren leven. Inderdaad gewoon van tevoren zeggen en dan kun je gaan liggen en soms wordt je zelfs in een apart kamertje gezet waar je een tijdje kunt blijven om wat bij te komen. Ik heb helaas niet alleen wat blauwe plekken maar ook een hersenschudding eraan overgehouden, maar goed nu heb ik mijn lesje wel geleerd :)

bloempjuh:
Okee, ik heb me voor niks drukgemaakt :)

Vragenlijst ingevuld, in een rode map gedaan en in een rekje gezet met alleen maar zwarte mappen erin. Naar de arts ("hee.. een rode map. Dan bent u bijzonder.. *handenwrijvend* ah, fijn.. een verse!") (leuke man, veel humor en goed gesprekje gehad), daar vragenlijst doorgenomen, vingerprik gehad (8.8 ijzer), bloeddruk gecheckt (130/80) en pols (88). Allemaal prima dus.

Toen de arts vriendelijk verzocht een lieve zuster uit te zoeken voor mijn buisjes bloed. Vriendelijke, ervaren vrouwelijke arts gekregen. Stelde me goed gerust en praatte me er doorheen.

Conclusie: GA ALLEMAAL BLOED GEVEN! Het stelt weinig voor, het is nobel.. gewoon GAAN! ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie