Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariƫr

<< < (77/99) > >>

LL de Ling:
Gister geweest: HB volgens mij 7.8 en bloeddroek "veel te laag". Kwam door de dame waarschijnlijk door het warme weer. Ik mocht gewoon doneren.

Ik voel me nu wel prima trouwens.

LL de Ling:
Vandaag geweest: HB: 7,8; bloeddruk iets van 122/60. Tevreden i.i.g.

meisbaer:
Vorige week weer bloed gegeven, hb was 8.1. Ik was uit voorzorg al aan de floradix, was maar goed ook dus! Verder heel netjes geprikt, voelde er bijna niets van. Die nieuwe, ronde watjes die ze sinds een tijdje gebruiken na het prikken zijn ook veel fijner dan die vierkanten die altijd prikten in je huid (ben een beetje gevoelig).

meisbaer:
Vandaag weer geweest. Hb was 8.5, ben ik erg blij mee. Bloeddruk was aan de lage kant, dat heb ik wel vaker, maar nog lager dan normaal. Is denk een familietrekje aan mijn moederskant. Wat goed is want aan mijn vaderskant zit juist hog cholesterol etc.

Anyway. Er waren twee armen nodig om tot een succesvolle donatie te komen. Bij de eerste poging is denk ik mijn ader een beetje dwars geweest, want er was waarschijnlijk onder mijn ader geprikt. De prikster had mij al wel vaker geprikt, dus ze kan het echt wel. Maar ik heb lastige, dunne aderen. Er is nog geprobeerd of het recht te trekken was, maar helaas. De priksters vonden mij wel erg stoer, maar echt pijn deed het niet, en ik ben wel wat gewend.

Poging twee aan de andere arm werd door een andere prikster gedaan, dat is beleid als het de eerste keer niet goed gaat. Mijn linkerarm is meestal nog moeilijker te prikken, maar het ging in een keer goed en ging als een speer. Oftewel, nu doet de arm waaruit gedoneerd is geen pijn, maar de eerste arm wel een beetje. Koelelement erop en het gaat wel over  ;)

lieve lijn:
Ik twijfel om te stoppen. De laatste 3x gingen niet goed. Ik zelf heb er lichamelijk geen last van, maar steeds geen volledige donatie voelt toch erg frustrerend. Ik ben ook vrij lastig te prikken. Ik vind het super belangrijk, maar twijfel of dit zo wel werkt. Daarnaast wil ik ook eigenlijk nog wat nieuwe plakplaatjes en dan mag ik weer een half jaar niet. Voorlopig kan ik de keus dus nog even uitstellen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie