Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariër

<< < (9/99) > >>

Eelco:
Goedzo Bloempjuh! En ik had toch al geschreven dat ze je bij de eerste keer extra goed in de gaten houden  ;). Ik vond het altijd een gezellige bedoening bij de Bloedbank (moet ook wel, anders blijven de vrijwilligers weg).

En ja: gaat allen bloed geven! Het is een goede zaak en meteen een goede gelegenheid om je bloeddruk en zo te checken  :).

B@ñ@ñenschuimpje:
Tsja ik weet niet hoor, alleen al bij het idee van een bloeddrukmeting stijgen pols en bloeddruk bij mij met een factor 1,5. The white coat syndrom, zo noemt m'n arts dat hier. (Z'n assistente bedoel ik, eigenlijk. En ze had nog niet eens een witte jas aan toen ze ging meten en prikken :-\) (en dat laatste dient weer niet verkeerd opgevat te worden :hypocrite: - - - tsja, waarom zouden polsslag en bloeddruk eigenlijk stijgen?)

Lelle:
Ik ben al jaren bloeddonor (geregistreerd) maar ben inderdaad al een paar keer afgewezen omdat mn HB te laag zou zijn, heb zelfs pas één keer mogen doneren.

Ik vond het wel eng hoor, bleef maar naar mn arm kijken en dacht... ja dat bloed houdt me in leven en nu vloeit het uit me o jee o jee o jee.

Een kopje koffie later was er niks meer aan de hand en liep ik weer fluitend weg.

Allemaal doen dus!

bloempjuh:

--- Citaat van: Lelle op 13 juli 2007, 13:12:43 ---Ik ben al jaren bloeddonor (geregistreerd) maar ben inderdaad al een paar keer afgewezen omdat mn HB te laag zou zijn, heb zelfs pas één keer mogen doneren.

Ik vond het wel eng hoor, bleef maar naar mn arm kijken en dacht... ja dat bloed houdt me in leven en nu vloeit het uit me o jee o jee o jee.

Een kopje koffie later was er niks meer aan de hand en liep ik weer fluitend weg.

Allemaal doen dus!

--- Einde van citaat ---

One word: Appelstroop :D
Lekker en goed voor je ijzergehalte!

Dick:
Toen ik iets van 20 was heb ik een paar keer bloed gegeven. Maar steeds voelde ik mij na het geven mij enorm beroerd samen met hoofdpijn. Dat heeft mij later weerhouden van het geven van bloed. Ook moest ik veel langer blijven liggen dan anderen na het bloedgeven.

Tegen een spuit kan ik wel. Maar toen mij dochter (toen nog een  baby) in het ziekenhuis lag en een spuitje nodig had moest ik haar vast houden. Eerst probeerden ze twee keer in haar arm te prikken. Ze konden geen ader vinden. Toen gingen ze in haar hoofdje prikken en en dat was toch iets waar ik net niet tegen kon. Toen ging ik ook van mijn stokje.

Ik heb mijn bloed vaker laten controleren en alles was steeds perfect in orde. Ik begrijp ook niet dat ik mij zo beroerd moet voelen na het geven van bloed.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie