Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariƫr

<< < (83/99) > >>

Eelco:

--- Citaat van: neleH op 20 januari 2020, 14:41:21 ---Ik heb me ook aangemeld zonet! ik vind het dus best wel eng (die dikke naald!) maar ik vind echt dat ik het moet doen.

--- Einde van citaat ---
Ik had me toentertijd mede als donor aangemeld omdat ik een prikfobie had - een gevolg van een prik die ik als zesjarige voor een operatie in mijn bil kreeg om rustig te worden, met averechts effect. De eerste keer bloed geven is natuurlijk erg spannend, maar als het goed is nemen ze ruim de tijd voor je, de gemoedelijke sfeer vond ik ook rustgevend. Na een paar keer was ik volledig van mijn prikfobie af en kon ik zelfs toekijken hoe de naald er in werd geschoven.

Sam:

--- Citaat van: neleH op 20 januari 2020, 14:41:21 ---Ik heb me ook aangemeld zonet! ik vind het dus best wel eng (die dikke naald!) maar ik vind echt dat ik het moet doen.

--- Einde van citaat ---
Goed gedaan neleH!  :D

meisbaer:
Je mag trouwens geen bloed geven als je onder de 50 kilo zit, dus als je vriendin daaronder zit, zal ze geen bloed mogen geven voor haar egigen gezondheid.

Maar stoer hoor! Het valt allemaal heus mee. Een beetje gedoe, maar je mag erna lekker gevulde koeken enzo eten  ;D

Sam:
Bij mij vroegen ze laatst ook naar mijn gewicht (vroeger werd je gewogen maar nu niet meer). Ik weeg zo'n 52 kilo dus dat is in principe genoeg, maar in combinate met het niet eten erna had de donatie toch wel wat impact. Ik ga trouwens wel even bloed laten prikken bij de huisarts ivm het lage ferritine gehalte.

neleH:
Ik heb nog geen bevestigings-mail ontvangen, dus ik bel er nog even achteraan.
Ik woog vanochtend 79kg (er moet nog wat af..) dus ik heb een ruime marge!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie