Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Bloeddonor & vegetariër

<< < (10/99) > >>

Dick:

--- Citaat van: bloempjuh op 13 juli 2007, 13:28:25 ---
--- Citaat van: Lelle op 13 juli 2007, 13:12:43 ---Ik ben al jaren bloeddonor (geregistreerd) maar ben inderdaad al een paar keer afgewezen omdat mn HB te laag zou zijn, heb zelfs pas één keer mogen doneren.

Ik vond het wel eng hoor, bleef maar naar mn arm kijken en dacht... ja dat bloed houdt me in leven en nu vloeit het uit me o jee o jee o jee.

Een kopje koffie later was er niks meer aan de hand en liep ik weer fluitend weg.

Allemaal doen dus!

--- Einde van citaat ---

One word: Appelstroop :D
Lekker en goed voor je ijzergehalte!

--- Einde van citaat ---
Kwam dat ijzer niet door het blik waar het in zit? Appelstroop in een andere verpakking kunnen ze vogens mij geen ijzer vinden. Maar ik kan mij vergissen. Zoeits heb ik ooit gelezen.

Maartje!:

--- Citaat van: Dick op 13 juli 2007, 21:55:31 ---
--- Citaat van: bloempjuh op 13 juli 2007, 13:28:25 ---One word: Appelstroop :D
Lekker en goed voor je ijzergehalte!

--- Einde van citaat ---
Kwam dat ijzer niet door het blik waar het in zit? Appelstroop in een andere verpakking kunnen ze vogens mij geen ijzer vinden. Maar ik kan mij vergissen. Zoeits heb ik ooit gelezen.

--- Einde van citaat ---

Ik kreeg van de bloedbank de tip om cashewnoten, ontbijtkoek en sinaasappelsap te nemen. Appelstroop helpt volgens mij niet en vlees ook niet (zeiden ze; bovendien ging ik altijd samen met een levenslang vegetarisch etend vriendinnetje en zij kwam altijd ruim boven de norm en ik altijd op het randje (en de helft van de tijd eronder; maar de laatste keer merkte ik dat dat ook erg afhangt van hoe die testdruppel geprikt wordt; bij de verpleegkundige had ik 7,5; 7,5 en 7,4 (ja, als je de norm niet haalt mag je het drie keer proberen) en de keuringsarts kreeg in één keer een 8,2 (de norm is 7,8))

Hizikigrrrl:
Het ijzergehalte van ontbijtkoek valt mee, cashewnoten bevatten veel ijzer maar ook heel veel kcal... Appelstroop bevat veel ijzer. Oorspronkelijk kwam dat doordat de stroop gekookt werd in ijzeren ketels, tegenwoordig voegen ze ijzer toe.

Persoonlijk zou ik gaan voor Roosvicee Ferro of een multipreparaat.

Maartje!:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 15 juli 2007, 12:43:44 ---Het ijzergehalte van ontbijtkoek valt mee, cashewnoten bevatten veel ijzer maar ook heel veel kcal... Appelstroop bevat veel ijzer. Oorspronkelijk kwam dat doordat de stroop gekookt werd in ijzeren ketels, tegenwoordig voegen ze ijzer toe.

Persoonlijk zou ik gaan voor Roosvicee Ferro of een multipreparaat.

--- Einde van citaat ---

De ontbijtkoek was voor de vezels, waardoor de vertering van de cashewnoten langer duurt en je er meer ijzer uit opneemt. En ik heb niks tegen calorieën

LL de Ling:
Weet niet of het al gezegd is, maar als je onder de norm zit van de bloedbank is er niet perse wat aan de hand. Die is namelijk redelijk hoog, juist om te voorkomen dat er iets gebeurt als er een halve liter afgetapt wordt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie