Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Bloeddonor & vegetariër
Eelco:
Voordat de maand voorbij is, heb ik weer braaf plasma gedoneerd. In plaats van thee had ik dit keer kruidenbouillon. Plus water en een bolletje kaas natuurlijk.
Eelco:
Vandaag weer braaf gedoneerd. Vanwege de hitte werd aangeraden om extra te drinken. Het water met suiker en zout heb ik vriendelijk geweigerd, maar de twee mokken kruidenbouillon gingen er goed in.
Ik had een ijzerwaarde van 9.5, wat zeker voor een vegetariër erg hoog is: dat is eigenlijk alleen maar goed, maar voor de zekerheid werd het tempo van de teruggave iets lager gezet, om te voorkomen dat het apparaat zou gaan zeuren.
Sam:
Al een tijdje geen bloeddonor meer, maar sinds een maand ben ik wel poep donor: https://www.ndfb.nl/
Ik heb in het interview gevraagd of er genoteerd wordt wat iemand’s eetpatroon is, omdat ik me voor kan stellen dat de darmflora van iemand die veel vlees en koolhydraten eet anders is dan die van een vegetarier die veel groente eet. Op dit moment houden ze dat niet bij, maar de onderzoeker vindt het wel interessant.
Iedere week een donatie brengen, je krijgt helaas geen koek of kopjes thee 😄
LL de Ling:
--- Citaat van: Sam op 27 juni 2024, 14:16:04 ---Al een tijdje geen bloeddonor meer, maar sinds een maand ben ik wel poep donor: https://www.ndfb.nl/
Ik heb in het interview gevraagd of er genoteerd wordt wat iemand’s eetpatroon is, omdat ik me voor kan stellen dat de darmflora van iemand die veel vlees en koolhydraten eet anders is dan die van een vegetarier die veel groente eet. Op dit moment houden ze dat niet bij, maar de onderzoeker vindt het wel interessant.
Iedere week een donatie brengen, je krijgt helaas geen koek of kopjes thee 😄
--- Einde van citaat ---
Haha, wat een goede manier om iets te doen met je poep!
Ik heb een keer meegedaan met een studie waarbij ze de poep van vegetariërs vergeleken met die van vleeseters. Weet niet meer wat het precieze doel was, maar was wel iets medisch. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.
Sam:
Interessant LL, zou leuk zijn als je daar nog wat info van hebt!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie