Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Bloeddonor & vegetariƫr
Maartje!:
Wat zou het dan nog meer zijn?
(Het zou toch evolutietechnisch ook erg onhandig zijn als elke vrouw waar je wat aan hebt (evolutietechnisch gezien) maandelijks door giga bloedverlies slap en bleekneuzig rondhing in plaats van productief rond te springen?)
bambi:
--- Citaat van: Maartje! op 18 juli 2007, 09:38:58 ---Wat zou het dan nog meer zijn?
(Het zou toch evolutietechnisch ook erg onhandig zijn als elke vrouw waar je wat aan hebt (evolutietechnisch gezien) maandelijks door giga bloedverlies slap en bleekneuzig rondhing in plaats van productief rond te springen?)
--- Einde van citaat ---
het lijkt in elk geval vooral bloed, en van de 'huid' ter grootte van een vuist komt minder bloed?
bambi:
--- Citaat van: Maartje! op 18 juli 2007, 09:38:58 ---Wat zou het dan nog meer zijn?
--- Einde van citaat ---
bij nader inzien, is dat toch ook een beetje de praktijk?
ik slik de pil door, anders wordt ik ziek, maar collega's die wel ongesteld worden hoor ik ook flink klagen...
Sam:
Ik denk dat het heel erg verschillend is per persoon. Als je, als je ongesteld bent, per dag 5 of 6 maxi verbandjes of tampons nodig hebt, is dat wel even wat anders dan wanneer je aan 2 mini's voldoende hebt.
Eelco:
Nou ben ik geen expert op het gebied van menstruatie, maar volgens Wikipedia verliest een vrouw gemiddeld 50 milliliter bloed tijdens de menstruatie (ter vergelijking: normaalgesproken neemt de bloedbank 500 milliliter bloed af). (Edit: ik zie net dat Maartje dat ook al heeft gepost). De menstruatieklachten zijn eerder het gevolg van het samentrekken van de baarmoeder en sterke veranderingen in de hormoonspiegel.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie