Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Bloeddonor & vegetariër
Maartje!:
--- Citaat van: Sam op 18 juli 2007, 10:38:12 ---Ik denk dat het heel erg verschillend is per persoon. Als je, als je ongesteld bent, per dag 5 of 6 maxi verbandjes of tampons nodig hebt, is dat wel even wat anders dan wanneer je aan 2 mini's voldoende hebt.
--- Einde van citaat ---
Natuurlijk, die 50 ml is een gemiddelde, wat ik bedoelde is dat het niet het verlies aan bloed op zich is waar je last van hebt, maar, zoals Eelco al zei, de spierkrampen waarmee het wordt losgelaten.
Sam:
Maar er zijn toch vrouwen die wel meer dan gemiddeld bloed verliezen maar geen spierkrampen hebben? En vrouwen die weinig bloed verliezen maar wel veel krampen hebben? Ik doelde eigenlijk meer op hoe slapjes en dweilerig je je kunt voelen als je ongesteld bent, dan op hoeveel pijn het kan doen.
Lelle:
Een arts uit het ziekenhuis zei mij ooit dat er drie risicofactoren waren voor een laag HB gehalte; vrouw zijn, vegetarier zijn en veel thee drinken.
Tja, de eerste kan ik niks aan doen en de tweede wil ik niks aan doen, dus ben nu al jaren een koffiejunk.
ps, iedereen die ooit roosvicee ferro heeft gedronken weet dat je toch echt liever met een ijzer tekort door het leven gaat! :pukey:
Lona:
--- Citaat van: Modub op 01 juli 2007, 22:48:30 ---Ik ben heel wat jaren terug bloeddonor geweest, maar vrouwen scoren over het algemeen (op Kiwi na ;)) wat slechter dan jonge mannen;
Mijn ijzer was bijna altijd te laag, en als ik net m'n menstruatie achter de rug had kon ik het helemaal wel vergeten. De Joegoslavische vrouwelijke controlearts meldde mij stevast dat ik toch echt vlees moest gaan eten omdat het anders niet goed kwam... ;D
Ik ben er mee gestopt omdat het moeite en energie van zowel mij als het ziekenhuis kostte, zonder zinvol resultaat. Bovendien is mijn bloedgroep niet bijster interessant voor de donorbank. Ik sta wel voor noodgevallen ingeschreven voor plasma-afgifte. Nu ik in Friesland woon heb ik me weer eens opgegeven, al meer dan een jaar terug. Nog niet 1 keer opgeroepen voor bloedafname. Nou ja graag of niet hoor.
--- Einde van citaat ---
is je hb waarde lager nadat je menstruatie achter de rug is??
Ik geloof dat je met een hb waarde vanaf 7 bloed mag geven.
Eelco:
--- Citaat van: Eelco op 02 juli 2007, 00:31:44 ---
--- Citaat van: J@n op 02 juli 2007, 00:13:41 ---
--- Citaat van: Eelco op 01 juli 2007, 15:18:07 ---ik mag niet meer vanwege bepaalde vooroordelen en voorzorgsmaatregelen
--- Einde van citaat ---
Ze weren homo's nog steeds hè? Of alleen als je een wild sexleven hebt?
--- Einde van citaat ---
Volgens mij worden homo's in het algemeen nog steeds geweerd, ook als ze keurig huisje-boompje-beestje (mijn beestje slaapt al) hebben. Ik heb het niet meer nagevraagd in Nederland, maar in Duitsland is de Blutspendedienst in ieder geval niet tuk op homo's.
--- Einde van citaat ---
Elke week krijgen we bij de zondagskrant een papiertje van de Blutspendedienst met de oproep om toch vooral bloed te geven. Op de Website wordt nergens vermeld dat homo's niet langs hoeven te komen. Dus ik heb maar eens een mailtje gestuurd:
Sehr geehrte Damen und Herren,
heute habe ich einen Zettel bekommen mit der Förderung, Blut zu spenden. In den Niederlanden habe ich fast zehn Jahre lang Blut und später auch Blutplasma gespendet.
Leider habe ich erfahren, dass die Blutspendedienst grundsätzlich kein Blut von schwulen Spendern abnehmen oder benutzen kann. Ich bin zwar schwul, lebe aber in einer festen (und monogamen) Beziehung. Ich bin davon überzeugt, dass mein Blut nicht mehr Risiko bringt als Blut von heterosexuellen Spendern (das Blut wird eh überprüft bevor es benutzt wird).
Ich würde gerne vorbeikommen um Blut zu spenden. Wenn man mein Blut aber nicht benuzen darf, hätte das wenig Sinn.
Ich hoffe, Sie können mich über die genauen Regeln bzgl. Homosexualität und Blutspende informieren. Vielen Dank im Voraus!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie