Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Het ongezonde van suiker

<< < (3/16) > >>

Sarake_1:
dankjewel!

Gabs:
maar niet-witte suiker bevat "vervuilingen" en is daarom bruinig; kunnen deze dan geen kwaat?

willem:

--- Citaat van: Dame Noire op 24 augustus 2007, 20:43:23 ---Ik geloof dat canderel zoetstof is op basis van aspartaam... helemaal zeker ben ik niet, maar als het zo is bevat het dus helemaal geen suiker (en daarom nauwelijks calorien). Je hoort wel eens iets over aspartaam en kanker, maar volgens het voedingscentrum is het veilig, tenzij je elke dag enorme hoeveelheden gebruikt. (denk: 3 liter cola light, een hele pot zoetstof)

--- Einde van citaat ---
Ik las iets onlangs wat ik jullie niet wil onthouden. Zoetstof heeft de onprettige eigenschap dat je eetlust er door wordt opgewekt. Als je dit niet kunt weerstaan wordt de winst ogenblikkelijk teniet gedaan en kom je juist aan.
Volgens mij is het gemakkelijker om te wennen aan minder zoet. Afgezien van de vervelende nasmaak die zoetstof altijd geeft. Ik proef het direct en vind het niet lekker.

Meneer de Uil:
Je kunt ook fructose gebruiken. Dat is lekker en je bloedsuikerspiegel wordt er niet zo door omhoog gejaagd en vervolgens weer omlaag gedreven door insuline, waardoor je weer trek krijgt. Nadeel is dat er wel energie in zit en dat het prijzig is.

Lona:
ik hoorde dat er ook een zoetstof is van een aftreksel van de suikerbiet, dat een beetje naar salmiak zou smaken, en geen suiker is, maar wel zoet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie