Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Het ongezonde van suiker
Sam:
De WHO heeft het over "free sugars", dat gaat over toegevoegde suikers plus natuurlijke suikers in honing en fruit. Suikers die van nature voorkomen in andere producten zoals granen maar ook in melk horen hier niet bij, die vallen dus niet onder die richtlijn.
Overigens, als je je daar echt zorgen over maakt: Coca Cola komt op de markt met een gedokterde versie van melk met minder suiker. Als ik melk zou drinken, zou ik hier echter nooit voor kiezen. Een onbewerkt product met meer vetten en natuurlijke suikers staat bij mij altijd ver boven een bewerkte versie.
B@ñ@ñenschuimpje:
6 theelepels per dag? Is dat niet een wat overdreven stellingname?
Eén banaan en je zit al boven je taks, zo ongeveer.
Wes Vega:
Ik heb constante behoefte aan suikers, wat tegen de regels in gaat van mijn dieet. Om de behoefte naar suiker te compenseren eet ik veel zoete producten, maar dan suikervrij. Met name eet ik dan suikervrije zuidvruchten en gedroogd fruit. Lekker, gezond en je komt er niet van aan.
Ik raad dit zeker aan.
Edit mod: site weggehaald
Poek:
--- Citaat van: Wes Vega op 13 april 2015, 14:35:12 --- Om de behoefte naar suiker te compenseren eet ik veel zoete producten, maar dan suikervrij. Met name eet ik dan suikervrije zuidvruchten en gedroogd fruit.
--- Einde van citaat ---
Zit daar dan geen fructose in?
Bast:
Geen toegevoegde suiker bedoel je denk ik...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie