Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Het ongezonde van suiker

<< < (2/16) > >>

Bentee:
Als witte suiker maar 10% van vitaminen en mineralen bevat hoeveel bevat die siroop dan? anders kan je het als nog niet vergelijken.

Sigurd:
Naast Ahornsiroop en Agavesiroop zijn er twee veel eenvoudiger en goedkopere witte - suiker vervangers te vinden. Namelijk (ongerafineerde)rietsuiker en honing.

Witte suiker is inderdaad niet zo best, maar vooral om sociaal politieke redenen. daarnaast bevat het inderdaad niets anders dan energie, alle andere natuurlijke zoetmakers bevatten wel mineralen, vitamineresidueën en sporenelementen.

Anderzijds, als het overgesubsidieerde, overgerafineerde Europese bietsuikerproduct je echt aan het hart gaat, is z.g. basterdsuiker ook een optie. het kost in ieder geval veel minder energie om die te maken.

Ik ga voor de Eco - Fairtrade rietsuiker. Die smaakt behalve zoet ook nog erg goed in de Eco koffie.

(maar dat doet ahornsiroop trouwens ook)

gr. Sigurd.

willem:
Ik gebruik al jaren weinig suiker. Uiteraard afgezien van de kant en klare producten die wel suiker bevatten. Ik weet niet eens waar de pakken suiker in de supermarkt te vinden is. Eens in de twee jaar een pak rietsuiker en dan alleen nog maar voor de gasten die wel suiker in de koffie of thee gebruiken.
Maar suiker blijft suiker ook al zitten er meer mineralen in de alternatieven. Het verhaal over de nadelen gaat ook op als je grote hoeveelheden andere zoetstoffen zoals ahornsiroop gaat gebruiken. Vergelijk het maar met te veel water. Daar kun je ook een vergiftiging van oplopen als je ineens grote hoeveelheden tot je neemt. Matigheid met zoet blijft altijd het beste.

Sarake_1:
wat ik mij nu afvraag :)...

Je hebt een vervangmiddel voor suiker, canderel denk ik dat het noemt.Bevat dat echt minder suiker of juist geen suiker? Volgens mij is dat net ongezonder, al heb ik daar helemaal geen weet van :).

Kan iemand me helpen?

Dame Noire:
Ik geloof dat canderel zoetstof is op basis van aspartaam... helemaal zeker ben ik niet, maar als het zo is bevat het dus helemaal geen suiker (en daarom nauwelijks calorien). Je hoort wel eens iets over aspartaam en kanker, maar volgens het voedingscentrum is het veilig, tenzij je elke dag enorme hoeveelheden gebruikt. (denk: 3 liter cola light, een hele pot zoetstof)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie