Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Het ongezonde van suiker

<< < (11/16) > >>

Poek:
Ik stoor me trouwens een beetje aan het feit dat de term 'suikervrij' niet 'zonder suiker' betekent, of althans, door veel mensen (en de suikervrij-hype) niet zo wordt gebruikt. Ze gebruiken het als 'vrij van geraffineerde suikers'. Maar van ongeraffineerde suikers wil ik ook niet al te veel binnenkrijgen... en sowieso vind ik het taalkundig dubieus.

Aiko:
Ik zie nog wel een (taalkundig) verschil tussen suikersvrij en suikervrij. Maar het is een hellend vlak dat je als fabrikant eigenlijk niet zou moeten toestaan, dat wel.

Eelco:
Maar ontzettend veel ingrediƫnten bevat toch van nature suiker? Bijvoorbeeld verse dadels, pinda's, zelfs spinazie en komkommer (maar dan in kleine hoeveelheden), pasta en zo kan ik nog wel even doorgaan. Of snap ik je probleem niet?

Yehudith:
Zelf maak ik een onderscheid tussen 'suikers' en 'koolhydraten'. Suikers noem ik de dingen die toegevoegd worden aan bewerkte producten (geraffineerd en ongeraffineerd) en koolhydraten de dingen die van nature in producten zitten.

Dadels en pasta vallen dus voor mij onder koolhydraten. En bij pinda's, spinazie en komkommer zit er zo weinig in dat dat het ideale snackfood is (pinda's en komkommer tenminste). 
In mijn 'onderverdeling' zijn suikers ook 'snelwerkende' en koolhydraten 'langzaam/langzamerwerkende', ook al gaat dat voor fruit bijvoorbeeld niet op.
En als laatste: koolhydraten heb je nodig, suikers niet :P.

Maarja, ik heb diabetes, dus misschien komt mijn scheiding daar vandaan :P.

LL de Ling:
http://www.nu.nl/eten-en-drinken/4145412/albert-heijn-rectificeert-uitspraken-gezonde-voeding-in-allerhande.html

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie