Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Het ongezonde van suiker
Poek:
De uitspraken over bruine suiker zou Carola van Bemmelen niet gedaan hebben.
Het laatste gedeelte vind ik een goede verbetering van de Allerhande.
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat van: Poek op 14 oktober 2015, 23:59:09 ---De uitspraken over bruine suiker zou Carola van Bemmelen niet gedaan hebben.
--- Einde van citaat ---
Dus als ik het goed begrijp neemt Appie afstand van een uitspraak die nooit gedaan is, maar die ze wel in hun blad geciteerd hebben? Dat is een wat merkwaardige gang van zaken dan.
neleH:
--- Citaat van: Poek op 05 oktober 2015, 19:10:39 ---Ik stoor me trouwens een beetje aan het feit dat de term 'suikervrij' niet 'zonder suiker' betekent, of althans, door veel mensen (en de suikervrij-hype) niet zo wordt gebruikt. Ze gebruiken het als 'vrij van geraffineerde suikers'. Maar van ongeraffineerde suikers wil ik ook niet al te veel binnenkrijgen... en sowieso vind ik het taalkundig dubieus.
--- Einde van citaat ---
Hier stoor ik me ook aan! Suikervrij is haast niet te doen. Eten zonder toegevoegd suiker wel. Maar kom dan niet aanzetten met honing, dadels, etc.
Overigens stoor ik me sowieso aan toegevoegd suiker in hartige potjes/zakjes/soepjes (tomatensaus met suiker?!).
Eelco:
--- Citaat van: neleH op 15 oktober 2015, 10:07:09 ---Overigens stoor ik me sowieso aan toegevoegd suiker in hartige potjes/zakjes/soepjes (tomatensaus met suiker?!).
--- Einde van citaat ---
Laat ik nou nét vinden dat juist tomatensaus een klein beetje suiker nodig heeft ;).
Sam:
Brrr.... tomatensaus met suiker... :P
Ik vind ook dat suikervrij vaak verkeerd gebruikt wordt. Een suikervrij blog zoals http://eveschaub.com/no-sugar-recipes/ waar ze dus suikervrije taart bakken met maar liefst twee koppen dextrose erin. Dat noem ik echt niet suikervrij.
Ik eet zelf wel suiker, bijvoorbeeld op de havermout. Maar ik kook het zonder suiker, als ik het er overheen strooi gebruik ik maar een fractie van wat ik nodig hebt als ik het meekook. Ik snoep weinig, drink zelden frisdrank en drink thee etc. zonder suiker. Ik ga er gewoon van uit dat met mate suiker gebruiken geen probleem voor mijn lijf is. En de soort suiker maakt bij deze kleine hoeveelheden volgens mij ook niet uit.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie