Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Het ongezonde van suiker

<< < (13/16) > >>

meisbaer:
Een beetje suiker is over het algemeen ook niet slecht voor je. Het probleem is dat de meeste mensen veel meer dan een beetje binnen krijgen. En dan vaak nog in de verkeerde, heel erg bewerkte vorm.

Echt suikervrij is vaak met zoetstoffen, daar wordt je over het algemeen ook niet gelukkig van.

Over het algemeen eten wij ook niet veel suiker. Mijn vriend vindt dingen snel te zoet. Maar als ik dan caketjes bak, dan doe ik wel gewoon met rietsuiker. Want als je het doet, dan moet je het ook goed doen, vind ik  ;)

neleH:
Ik vind het vaak ook shocking hoeveel suiker/roomboter er in zoete baksels gaan. Doordat je het zelf bakt ben je er veel meer van bewust wat er bijv in een roomboterappeltaartje gaat dan wanneer je een doosje van de appie opentrekt. En lekkerder trouwens ook :-).

neleH:

--- Citaat van: Eelco op 15 oktober 2015, 10:11:46 ---
--- Citaat van: neleH op 15 oktober 2015, 10:07:09 ---Overigens stoor ik me sowieso aan toegevoegd suiker in hartige potjes/zakjes/soepjes (tomatensaus met suiker?!).

--- Einde van citaat ---
Laat ik nou nét vinden dat juist tomatensaus een klein beetje suiker nodig heeft  ;).

--- Einde van citaat ---

Hier zat ik op te wachten  ;)

Eelco:

--- Citaat van: neleH op 15 oktober 2015, 13:36:59 ---
--- Citaat van: Eelco op 15 oktober 2015, 10:11:46 ---
--- Citaat van: neleH op 15 oktober 2015, 10:07:09 ---Overigens stoor ik me sowieso aan toegevoegd suiker in hartige potjes/zakjes/soepjes (tomatensaus met suiker?!).

--- Einde van citaat ---
Laat ik nou nét vinden dat juist tomatensaus een klein beetje suiker nodig heeft  ;).

--- Einde van citaat ---
Hier zat ik op te wachten  ;)

--- Einde van citaat ---
Specifiek van mij of in het algemeen  ;)

B@ñ@ñenschuimpje:
Je hebt ook van die gore tomatensoep-in-blik, die ze volgens mij tot de helft moeten hebben afgevuld met suiker. Blèègh wat is dat vies. Je vraagt je echt af hoe die soep zolang houdbaar kan zijn zonder dat die suiker gaat uitkristalliseren.
Sommige tomaten vind ik van zichzelf trouwens al te zoet. Zijn die met suikerwater grootgebracht of zo?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie