Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Het ongezonde van suiker
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat van: Poek op 17 maart 2016, 14:06:45 ---Lijkt me een goede zaak;
--- Einde van citaat ---
Ik heb zo mijn bedenkingen bij dit soort betutteling. Hier is, om vergelijkbare redenen, de prijs van alcoholische dranken inmiddels tot (meer dan?) Scandinavische hoogten gestegen. Ik heb er gewoon geen lol meer in om een flesje wijn voor bij het eten mee te nemen (kost me minimaal 8 euro intussen), terwijl ik me niet voor kan stellen dat probleemdrinkers, alcoholisten en jeugdig overmoedigen zich nou echt door de kosten zullen laten afschrikken.
Sam:
Ik ben het er ook niet mee eens. Het zijn niet de producten met veel suiker die ongezond zijn, het is overmatig gebruik van die producten. "Te" is nooit goed, zoals mijn oma zei. 1,5 liter cola per dag is ongezond, of er nu suiker, stevia of aspartaam in zit, het wordt nooit een gezond drankje. Maar ongezonde dingen passen, met mate, gewoon in een gezond eetpatroon.
Waat ga je nu krijgen? Veel meer frisdrank met nepsuiker, meer bewerkte troep, en in plaats van dat mensen geen 1,5 liter cola met suiker meer drinken per dag maar 1 glas per week, gaan mensen 1,5 liter bewerkte cola zonder suiker per dag drinken. Gaan ze daar gezonder van worden? Ik betwijfel het heel sterk.
Aiko:
Vanuit politiek perspectief zal het wellicht eerder de hoop zijn dat mensen toch gewoon doorgaan met wat ze doen (net als andere accijnshoge bezigheden als roken, of autorijden) simpelweg om via deze route meer belastinggeld te kunnen innen.
Poek:
Ik denk wel dat ze gezonder worden van 1.5 liter cola zonder suiker per dag in plaats van 1.5 liter cola met suiker. Tandartsen vinden dat vast ook. Een blikje cola bevat 39g suiker: daarmee zit je al snel boven de richtlijnen van de WHO.
@Aiko: "De verwachte opbrengt, ruim een half miljard euro, gaat naar schoolsport."
Aiko:
--- Citaat van: Poek op 17 maart 2016, 15:54:23 ---@Aiko: "De verwachte opbrengt, ruim een half miljard euro, gaat naar schoolsport."
--- Einde van citaat ---
Oh. Ik mag graag sporten en deed dat vooral sinds de middelbare school. Maar aan schoolgym heb ik altijd een enorme hekel gehad. Het zou mij eerder van sporten hebben gehouden dan dat ik er enthousiasme van zou krijgen. En persoonlijk denk ik ook niet dat shuttle-run test en andere verplichte gekke dingen tijdens gym jongeren echt aan sporten zullen brengen. Ik vind dit nou niet echt een goede besteding van geld. Gooi dan de snoepautomaten uit de scholen en treinstations.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie