Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Terreur in Appelscha?

<< < (8/9) > >>

Lady d'Arb@ñville:
Maar de diepere bedoelingen gaan vast verder dan dat [note - reactie betreft je eerste linea, voordat je wijzigingen aanbracht]. Dat kan men alleen niet publiekelijk zo afficheren, en terecht.

En om terug te komen op je vorige bericht:
Misschien is terrorisme een te groot woord, maar ik heb echt niet de illusie dat Jan met de Pet of de gemiddelde politicus die nuances ziet zoals jij die aanbrengt. Ik vind het zelf ook een wat kunstmatig onderscheid. Bij wijze van spreken kan je als productiemedewerker van een suikerklontjesfabriek nog steeds niet zeker van je hachje zijn, omdat de fabriek misschien klontjes levert voor weet-ik-veel-welke organisatie die niet door activisten wordt goedgekeurd.

scarabee:
Van de gemiddelde politicus verwacht ik dat juist wel! Maar daar ben ik wellicht wat naief in  :-\

bambi:

--- Citaat --- maar over bijv. het versturen van anonieme emails

--- Einde van citaat ---

naast dat dat behoorlijk bedreigend kan zijn, vind ik het echt te zielig voor woorden...

J@n:

--- Citaat van: scarabee op 17 juli 2007, 10:47:36 ---Het voorgenomen kamp is niet van het extreem gewelddadige deel van de dierenrechtenbeweging. In de beeldvorming wordt alles over 1 kam geschoren en onnodige paniek gezaaid.
--- Einde van citaat ---

Nou, in naam niet natuurlijk. Maar ik durf er wel wat onder te verwedden dat nagenoeg de hele harde kern daar rondloopt. Maar dan met een min of meer legaal petje op. Als medewerker van een wat meer of minder respectabele organisatie of als 'gewone' bezoeker.

Niet heel 'Appelscha' is een criminele bende die in de gaten gehouden dient te worden, maar je zou volgens mij een heel mooie tweedehands busje met geblindeerde ruiten kunnen kopen als iedereen die bij illegale activiteiten betrokken is eens € 50 in de pot zou stoppen.

--- Citaat ---Trouwens niet alle mensen in hooded sweaters met sjaals zijn dierenactivisten. Dan kun je ook bang zijn voor mensen in burka's. (ik bedoel dit allemaal niet aanvallend hoor, maar ik probeer een tegenpunt te geven  :)

--- Einde van citaat ---

Nee, dat snap ik, maar dat is m.i. niet heel relevant. De vraag was of de maatschappij bang is voor mensen die zich op die manier als dierenrechtenactivisten presenteren. Ik denk dat dat zeker het geval is.

Draek:

--- Citaat van: J@n op 17 juli 2007, 07:19:57 ---Activisten die zich met vluchtelingenkwesties bezighouden, hebben nog nooit 'vijandelijke doelen' in de as gelegd. In de dierenrechtenbeweging gebeurt dat geregeld. Dat maakt wel wat verschil.

--- Einde van citaat ---

Misschien geen brand.. geen idee.. maar:

- vernielingen zijn genoeg aangericht door mensen die voor vluchtelingen opkwamen enzo
- de mensen die opkomen voor vluchtelingen, illegalen etc. zijn soms ook dierenactivisten

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie