Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vega(n) en reumatische klachten?
Inge:
Beste Joyce,
Om een antwoord te geven op uw melk vraag:
Bekijk een keer de wereld van de raw food! Gevarieerd eten; rauwe groenten en fruit, noten, zaden, zeewier, superfoods. Wat mij betreft geen zuivel en vlees.
SITS programma van David Wolfe aan te raden bij reuma (mocht je dit willen, stuur mij even een persoonlijke mail)
x
Inge
Mamar:
Major kick omhoog, maar ik kwam dan ook op dit topic terecht omdat ik zocht op vegetarisch en reuma 😋
Mijn eigen ervaring is dat klachten juist verergeren door vlees en met name varkensvlees. Ik ben dan sinds kort ook weer overgestapt op geheel vegetarisch eten.
Brood gaat ook niet zo goed bij me, tenzij ik het zelf bak.
Dat eten compleet een oorzaak van reuma zou zijn geloof ik niet, let wel: er zijn tig verschillende vormen van reuma. Mijn label is de klassieke reumatoïde artritis.
Wel komt het in andere landen soms minder vaak voor maar dat heeft denk ik meer te maken met klimaat; als ik zelf in zuid Italië ben heb ik ook nagenoeg nergens last van en in deze natte herfstwinter ook behoorlijk meer dan in de zomer.
Het is een beetje een mix; eetgewoonten hebben altijd invloed op je gezondheid, maar zijn niet altijd het grote wondermiddel of de grote boosdoener.
Ik vind het met name een lastige waar ik mijn eiwitten vandaan haal voor opbouw van spieren, krachttraining is naast een zo goed mogelijk eetpatroon namelijk mijn "wondermiddel" tegen de reuma klachten.
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: Mamar op 07 januari 2017, 18:40:44 ---Major kick omhoog, maar ik kwam dan ook op dit topic terecht omdat ik zocht op vegetarisch en reuma 😋
Mijn eigen ervaring is dat klachten juist verergeren door vlees en met name varkensvlees. Ik ben dan sinds kort ook weer overgestapt op geheel vegetarisch eten.
Brood gaat ook niet zo goed bij me, tenzij ik het zelf bak.
Dat eten compleet een oorzaak van reuma zou zijn geloof ik niet, let wel: er zijn tig verschillende vormen van reuma. Mijn label is de klassieke reumatoïde artritis.
Wel komt het in andere landen soms minder vaak voor maar dat heeft denk ik meer te maken met klimaat; als ik zelf in zuid Italië ben heb ik ook nagenoeg nergens last van en in deze natte herfstwinter ook behoorlijk meer dan in de zomer.
Het is een beetje een mix; eetgewoonten hebben altijd invloed op je gezondheid, maar zijn niet altijd het grote wondermiddel of de grote boosdoener.
Ik vind het met name een lastige waar ik mijn eiwitten vandaan haal voor opbouw van spieren, krachttraining is naast een zo goed mogelijk eetpatroon namelijk mijn "wondermiddel" tegen de reuma klachten.
--- Einde van citaat ---
Eet je wel zuivel en eieren of eet je veganistisch?
Windigo:
Ik ben vegan en heb Reumatische Spondylitis.
Bij mij zijn de klachten sterk afgenomen sinds ik zuivelvrij eet, maar ik blijk inmiddels ook een lactose intolerantie te hebben en dat wist ik voordien niet.
Voor mij zijn de klachten inmiddels zeer hanteerbaar, ik heb hier of daar af en toe een dagje pijn in mijn hand of voet maar het nooit meer zoals het was voor ik vegan werd.
Heb je een specifieke vraag waar je graag een ervaring over wil horen?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie