Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoe zit dat met rijst en calorieen?

<< < (3/6) > >>

Wombat:
En je moet dan meer eten om aan je energie te komen...

Sam:
Volgens mij is gewichtsgerelateerde diabetes nu niet echt het probleem waar de miljarden mensen die rijst als basisvoedsel hebben mee worstelen. Gebrek aan kokosolie en een koelkast lijkt me voor die mensen ook aan de orde van de dag.

edit: ik vind het trouwens stom dat dit soort artikelen geen verschil maken tussen de verschillende types diabetes.

Poek:
Maar in China en India wordt overgewicht een steeds groter probleem. Dan kan het best wel schelen als voorgekookte rijst in de supermarkt minder calorieen bevat.

B@ñ@ñenschuimpje:
Het lijkt ook (vooral) over witte rijst te gaan. Het artikel lijkt niet te melden in hoeverre dit verhaal ook opgaat voor zilvervliesrijst (maar ik heb de details niet gelezen).

Sam:

--- Citaat van: Poek op 27 maart 2015, 11:42:31 ---Maar in China en India wordt overgewicht een steeds groter probleem. Dan kan het best wel schelen als voorgekookte rijst in de supermarkt minder calorieen bevat.

--- Einde van citaat ---
Van de miljarden mensen die rijst als basisvoedsel hebben is er maar een miniem percentage dat geld heeft voor voorgekookte rijst uit de supermarkt. En na eeuwen rijst eten zonder dik worden in China en India zou ik toch eens kijken naar wat er de laatste 20 jaar geintroduceerd is aan westers eetpatroon zoals snoep, frisdrank en met name heul veul vlees, voordat je naar de rijst gaat kijken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie