Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jamie Oliver elektrocuteert kuikens
fem fatale:
Ik vind het trouwens moeilijk om hierover te oordelen als vegetarier. Ik wist eerlijk gezegd niet dat haantjes vergast werden, ik dacht dat ze levend en wel de hakselaar ingingen (leek me goedkoper), dus ik vind dat op zich wel meevallen.
Maar het is heel makkelijk om te roepen "Jamie Oliver heeft haantjes vermoord" en een deel van mij voelt het wel zo. Maar ik vind het niet erger dan haantjes die vermoord worden door mensen waar ik nog nooit van gehoord heb.
En waar ik niet over kan oordelen, is wat zoiets doet met mensen die wél vlees eten. Misschien dat zij nu, juist omdat Jamie Oliver zegt dat het slecht is, wel serieus gaan nadenken, en hopelijk meer doen dan eens per jaar een doosje biologische eieren kopen.
Selly:
--- Citaat van: Poek op 16 januari 2008, 10:34:01 ---Ik vind "Wie zich nu niet tegen de bioindustrie heeft uitgesproken, wil of kan dat kennelijk niet." juist naief. Natuurlijk zijn er mogelijkheden jezelf te informeren over wat er zich daar afspeelt, maar wie gaat dat nou vrijwillig doen? De meeste mensen willen het niet weten, want ze hebben er geen belang bij. En wat ze weten verdringen ze liever. En da's logisch: geen vlees is geen optie, biologisch vlees is te duur, dus moet je dan steeds met een schuldgevoel zitten eten? Nee. En toch keuren al die bioindustrievleeseters de bioindustrie niet goed.
--- Einde van citaat ---
Maar ze spreken zich er ook niet tegen uit, toch?
Poek:
--- Citaat van: Selly op 16 januari 2008, 13:02:45 ---Maar ze spreken zich er ook niet tegen uit, toch?
--- Einde van citaat ---
Nee, maar de meeste mensen vinden wel dat zinloos dierenleed vermeden moet worden. Alleen uit zich dat voornamelijk bij incidenten zoals de dominomus.
Annemieke:
--- Citaat van: Dee op 16 januari 2008, 12:48:24 ---Ik voel de behoefte niet om mijn mening over dit programma te gaan ventileren, maar het lezen van dat stukje dat op de site staat laat mij toch wel lichtjes kokhalzen.
Het stukje komt zo ontzettend belerend over, en bevestigt het beeld van de stereotype vegetarier die nooit tevreden is en alles altijd beter weet. Heeft de auteur wel begrepen in welke context dit programma kadert / andere programma's van deze thema-uitzendingen gezien? Mij lijkt het dat dit stukje geschreven is door iemand die de heisa heeft opgemerkt en snel even een fragmentje heeft gegoogled en dan nog sneller een opiniestukje ineen heeft gebokst.
--- Einde van citaat ---
Vraag het haar.
Sanja:
--- Citaat van: fem fatale op 16 januari 2008, 12:59:03 ---Ik vind het trouwens moeilijk om hierover te oordelen als vegetarier. Ik wist eerlijk gezegd niet dat haantjes vergast werden, ik dacht dat ze levend en wel de hakselaar ingingen (leek me goedkoper), dus ik vind dat op zich wel meevallen.
--- Einde van citaat ---
In Nederland worden de meeste haantjes ook de hakselmolen ingegooid.
En durf ik de meest voor de hand liggende opmerking te maken? :-X
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie