Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Jamie Oliver elektrocuteert kuikens
Poek:
Ik vind "Wie zich nu niet tegen de bioindustrie heeft uitgesproken, wil of kan dat kennelijk niet." juist naief. Natuurlijk zijn er mogelijkheden jezelf te informeren over wat er zich daar afspeelt, maar wie gaat dat nou vrijwillig doen? De meeste mensen willen het niet weten, want ze hebben er geen belang bij. En wat ze weten verdringen ze liever. En da's logisch: geen vlees is geen optie, biologisch vlees is te duur, dus moet je dan steeds met een schuldgevoel zitten eten? Nee. En toch keuren al die bioindustrievleeseters de bioindustrie niet goed.
Overigens is zelfs Fred Teeven minder vlees gaan eten na het zien van Meat the truth....
J@n:
--- Citaat van: Poek op 16 januari 2008, 10:34:01 ---De meeste mensen willen het niet weten, want ze hebben er geen belang bij. En wat ze weten verdringen ze liever.
--- Einde van citaat ---
Dat denk ik ook. Mijn idee is: hoe harder je ze met de bio-industriële feiten om de oren slaat, hoe dover ze er voor worden.
Lady d'Arb@ñville:
Maar juist daarom vind ik zo'n verrassingsaanval uit onverdachte hoek toch wel aardig. Dat zal menigeen misschien toch even op het 'verkeerde' (of moet ik zeggen: het 'goede') been zetten.
Dee:
Ik voel de behoefte niet om mijn mening over dit programma te gaan ventileren, maar het lezen van dat stukje dat op de site staat laat mij toch wel lichtjes kokhalzen.
Het stukje komt zo ontzettend belerend over, en bevestigt het beeld van de stereotype vegetarier die nooit tevreden is en alles altijd beter weet. Heeft de auteur wel begrepen in welke context dit programma kadert / andere programma's van deze thema-uitzendingen gezien? Mij lijkt het dat dit stukje geschreven is door iemand die de heisa heeft opgemerkt en snel even een fragmentje heeft gegoogled en dan nog sneller een opiniestukje ineen heeft gebokst.
fem fatale:
--- Citaat van: Poek op 16 januari 2008, 10:34:01 ---Ik vind "Wie zich nu niet tegen de bioindustrie heeft uitgesproken, wil of kan dat kennelijk niet." juist naief.
--- Einde van citaat ---
Ik kreeg op de middelbare school al een enge bio-industrie-film te zien, samen met de gehele tweede klas, maar toen we in de vijfde op rome-reis gingen, waren er maar een stuk of vijf vegetariers, waarvan minstens één vegetarisch opgevoed was, en twee waren eigenlijk joods.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie