Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierproeven, noodzakelijk kwaad?

<< < (3/18) > >>

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 23 januari 2008, 14:29:51 ---Dat denk ik niet. Testen die onnodig zijn bestaan voor de wetenschappers niet zo.
--- Einde van citaat ---

In ieder geval wel voor de bedrijven die die 'onnodige' tests moeten financieren. Die doen doet toch heus, echies waar, ook liever niet als dat niet noodzakelijk zou zijn. Maar ja, je hebt altijd nog zoiets als produktaansprakelijkheid, en terecht m.i.

Overigens zou ik me geen wetenschapper kunnen voorstellen die graag onnodige dierproeven doet. Krasse uitspraak. Mij lijkt dat de eerste vraagtekens bij de noodzaak van een onderzoek juist van dat soort mensen vandaan komen.

Sander:

--- Citaat van: Hausfrau op 23 januari 2008, 13:52:56 ---Zolang dat volgens vele experts nodig is blijfthet naar mijn mening nodig.
--- Einde van citaat ---

Het is wel erg makkelijk om je achter 'vele experts' te verschuilen, waarvan het overgrote deel een mening heeft waar ze voor betaald worden.

Christiaan:
Ja, en andere mensen halen weer andere beloningen uit het star vasthouden van hun mening. Dat die niet financieel is maakt niks uit. Uiteindelijk stoelt de (on)juistheid van een mening niet op wat iemands motivatie is om die mening te houden, maar op de correctheid van de ondersteunende argumentatie. Je wijst iets af met een korte opmerking waarin je niet inhoudelijk op de argumentatie van die voor het houden van een mening betaalde experts ingaat, en waarmee je zelf dus ook niet je mening beargumenteert.

Sander:
Dat is niet relevant, je moet je in een discussie gewoon niet achter de mening van een ander verschuilen, zelfs al zijn het 'experts'.

Christiaan:
Aan de andere kant kan je je ook niet zo opstellen dat iedereen die zich wat intensiever met zaken bezighoudt niks meer kan vertellen over iets omdat ze bevooroordeeld zouden zijn.

Dan kan je gewoon maar beter in een plaggenhut gaan wonen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie