Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierproeven, noodzakelijk kwaad?

<< < (5/18) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 23 januari 2008, 17:59:07 ---De geschiedenis heeft natuurlijk al aangetoond dat de meerderheid het niet altijd bij het recht eind heeft.

--- Einde van citaat ---
Dus dan kunnen we er maar beter vanuitgaan dat de meerderheid in ieder geval geen gelijk heeft, of wel?

Christiaan:
Om eerlijk te zijn, het gaat hier wel over een ethische vraag, namelijk over de noodzakelijkheid van dierproeven, en niet over objectief vaststelbare feitelijkheden. Maar ook in die discussie is het onbeargumenteerde argument dat iemand een alles overwegend zelfbelang heeft bij een bepaalde mening dubieus.

Lovelocker:
De meerderheid is niet deskundig en dat is vaak een probleem. Of het nu gaat over voor of tegen een Europese grondwet stemmen of vinden dat dierproeven niet zouden moeten, zonder een flauwe notie wat dat concreet zou gaan inhouden.
Het lijkt mij vooral zaak dierproeven te stoppen waar het zaken betreft die we  "gewoon" kunnen missen: een nieuw soort make-up bijvoorbeeld. Dan is er al heel wat gewonnen. En verder gaan met zoveel mogelijk beperken, wat in Nld al  stevig is ingezet, is mijn indruk. Beter hier, dan in pakweg China, lijkt me trouwens wel een belangrijk argument.

Christiaan:

--- Citaat van: Lovelocker op 23 januari 2008, 18:50:44 ---De meerderheid is niet deskundig en dat is vaak een probleem. Of het nu gaat over voor of tegen een Europese grondwet stemmen

--- Einde van citaat ---
Ja ho es even, dat gaat over politiek, en als we een democratie zijn is daar geen deskundigheid voor nodig. Maar vertel mij maar eens waar het ook alweer precies over ging.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Christiaan op 23 januari 2008, 18:26:18 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 23 januari 2008, 17:59:07 ---De geschiedenis heeft natuurlijk al aangetoond dat de meerderheid het niet altijd bij het recht eind heeft.

--- Einde van citaat ---
Dus dan kunnen we er maar beter vanuitgaan dat de meerderheid in ieder geval geen gelijk heeft, of wel?

--- Einde van citaat ---

Omdat ik dat niet heb gezegd, noch heb gesuggereerd en omdat iedereen op dit forum die mij wat beter kent kan weten dat ik niet zo simplistisch denk (en er dus geen ja of neen-antwoord mogelijk is) vind ik het een flauwe opmerking.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie