Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Dierproeven, noodzakelijk kwaad?
Draek:
--- Citaat van: Sander op 23 januari 2008, 17:27:19 ---Dat is niet relevant, je moet je in een discussie gewoon niet achter de mening van een ander verschuilen, zelfs al zijn het 'experts'.
--- Einde van citaat ---
Inderdaad. Zelf denken is beter. Het is wel goed van allerlei kanten informatie te verzamelen en te bestuderen. Het probleem vind ik dat er in NL op wetenschappelijk gebied alleen maar van één kant het verhaal word gepubliceerd.
Het is goed natuurlijk dat er groepen zijn die voor de proefdieren opkomen e.d., maar op wetenschappelijk vlak moet ook meer komen. Meer de 'andere' info publiceren en inbrengen in de argumenten tegen dierproeven zou goed zijn. Zeker als het komt van wetenschappers/artsen.
fem fatale:
--- Citaat van: Draek op 24 januari 2008, 01:21:06 ---
--- Citaat van: LL de Ling op 23 januari 2008, 14:39:25 ---
--- Citaat van: Draek op 23 januari 2008, 14:29:51 ---Vandaag ook weer te lezen dat er nederlandse doden zijn gevallen door dierproeven.
--- Einde van citaat ---
Dat lijkt me nogal kort door de bocht, als je refereert naar de 24 doden die er zijn gevallen bij het onderzoek met probiotica.
--- Einde van citaat ---
Is maar een klein voorbeeldje. Vioxx dan. Tot 200.000 doden wereldwijd.
--- Einde van citaat ---
Door dierproeven?
Vioxx verhoogt de kans op een hartaanval, waardoor mensen die al een hoog risico hadden er één kregen. Daar hebben die dierproeven niets mee te maken. En dat het er met dierproeven niet is uitgehaald is logisch, want ze hebben het vast niet op zieke en dikke muizen getest.
Overigens mag vioxx volgens mij wel weer voorgeschreven worden in Amerika.
Draek:
--- Citaat van: @rno op 23 januari 2008, 22:45:05 ---Kunnen wij voorkomen, dat er dierproeven in China (of Duitsland, Luxemburg, Frankrijk, Verenigde Staten etc) uitgevoerd worden? Nee.
--- Einde van citaat ---
Lastig
--- Citaat ---Dierproeven de wereld uit. Om te beginnen uit Nederland!
--- Einde van citaat ---
idd. Zoals iemand eerder zei dat we het beter in NL kunnen houden omdat hier betere regels zijn slaat natuurlijk nergens op. Dan moeten we de bontfokkers ook maar houden hier, de bioindustrie hier ook maar etc.
Maar goed.. dat willen we hopenlijk ook niet.
Als land kan je beter een vooruitloper zijn. Dat deden we ooit nog weleens met homohuwelijk, drugsbeleid e.d.
LL de Ling:
Ja sorry hoor, dat er dieren doodgaan door dierproeven dat gaat er bij mij wel in :P, maar je kan niet stellen dat er 24 mensen of duizenden wereldwijd doodgaan door dierproeven.
Christiaan:
--- Citaat van: Draek op 24 januari 2008, 01:26:05 ---Meer de 'andere' info publiceren
--- Einde van citaat ---
En dan heb je hier de kans om dat te doen en dan doe je niet meer dan suggereren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie