Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierproeven, noodzakelijk kwaad?

<< < (12/18) > >>

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 24 januari 2008, 15:04:38 ---Nee, maar ook genetische afwijkingen kunnen gevolg zijn van slecht dieet van voorouders, van vervuiling in de omgeving e.d.
--- Einde van citaat ---

:-X :shutup: :-X :shutup:

Draek:

--- Citaat van: Juf @ñs op 24 januari 2008, 14:20:36 ---En ik vraag me toch serieus af hoe jij een compleet levend organisme in vitro zou willen testen. Het gaat niet alleen om weefselkweekjes, maar ook om doorbloeding, interactie met metabolisme enzovoortsenzovoorts.
--- Einde van citaat ---

Is dat niet een vraag die je juist ook kan stellen over dieren in de proeven?
De doorbloeding, metabolisme e.d. kunnen namelijk enorm anders gaan bij de dieren.

Met in vitro methoden is het mogelijk om situaties na te bootsen in delen van het lichaam. En er zijn ook maag-darm modellen die toxicologisch onderzoek uitvoeren, waardoor je daaruit ook gegevens kan halen. Zonder dieren.

Tuurlijk is het ook geen 100%. Ik ben de laatste om dat te beweren.

Betrouwbaar word het pas als je in de praktijk ziet dat het werkt. De echte 'proefdieren' zijn de patienten uiteindelijk.

Draek:

--- Citaat van: Juf @ñs op 24 januari 2008, 15:19:12 ---
--- Citaat van: Draek op 24 januari 2008, 15:04:38 ---Nee, maar ook genetische afwijkingen kunnen gevolg zijn van slecht dieet van voorouders, van vervuiling in de omgeving e.d.
--- Einde van citaat ---

:-X :shutup: :-X :shutup:

--- Einde van citaat ---

Wat een waardevolle bijdrage. Als je iets hebt om dat te ontkrachten hoor ik het graag.

Een voorbeeld van dit is roken. Weet je dat zwangere vrouwen die roken kunnen zorgen dat bij de kinderen uiteindelijk het misgaat?

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 24 januari 2008, 15:28:44 ---
Wat een waardevolle bijdrage. Als je iets hebt om dat te ontkrachten hoor ik het graag.

--- Einde van citaat ---

Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten of willen. Het lijkt me eerder dat het aan jou is dat soort beweringen kracht bij te zetten. Zolang die er niet is valt er niets aan te ontkrachten.
Misschien dat je gewoon een beetje binnen de kaders van deze discussie kan blijven in plaats van met onbeargumenteerde c.q. onbeargumenteerbare losse flodders te schieten.

[@ñ gaat verder in negeermodus]

Draek:
Tuurlijk.. negeermodus.. lekker makkelijk...

--- Citaat ---Misschien dat je gewoon een beetje binnen de kaders van deze discussie kan blijven in plaats van met onbeargumenteerde c.q. onbeargumenteerbare losse flodders te schieten.
--- Einde van citaat ---

Ik heb net zo gediscussieerd als welk ander hier. Eventuele referenties naar bronnen kan ik geven. Ik heb eerder al o.a. de sites opgenoemd nav bericht van iemand waar veel informatie te vinden is.

Wat betreft dat genetische afwijkingen gevolg kunnen zijn van bijvoorbeeld roken van ouders e.d
Ik neem aan dat je dat gegeven wel eens vaker hebt gehoord. Algemene kennis.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie