Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierproeven, noodzakelijk kwaad?

<< < (16/18) > >>

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 25 januari 2008, 09:27:24 ---Alsjeblieft. Ik heb het hier over de wetenschappelijke methode in het algemeen, en die heeft sinds Galenus toch echt wel een vlucht genomen. Dus ondertussen kan er best wel afgewogen worden of de experimentele gegevens bruikbaar zijn of niet. Met de huidige methode zouden niet zulke kleunen worden gemaakt als Galenus deed met betrekking tot de bloedcirculatie.
--- Einde van citaat ---

Nou niet echt. Het is in die tijd wel een periode een soort 'opleving' geweest, maar er is tussen nu en toen ook een grote periode geweest dat die ontwikkeling er niet zo was. Pas eigenlijk sinds 150 jaar a 200 jaar is het pas echt toegenomen wat betreft activiteit. Dit komt denk doordat er vroeger her en der wat experimenten gedaan werden en 150 jaar geleden kwam er wat 'industrie' opzetten en de dierproefindustrie. Het werd belangrijker steeds meer. Dus de toename is pas groot te noemen sinds langer dan een eeuw.

--- Citaat ---En beargumenteer dat nu eens. En daarbij mag je best voorbeelden gebruiken, maar smijt alsjeblieft niet alleen een paar geknipte en geplakte voorbeelden en links in de discussie.
--- Einde van citaat ---

Zie bericht bovenaan.

fem fatale:

--- Citaat van: Draek op 25 januari 2008, 12:52:24 ---Arsenic: voor mensen kankerverwekkend, bij muizen en ratten niet

--- Einde van citaat ---
Heel vreemd, maar op wikipedia lees ik over arsenicum dat het maag-darmontstekingen, zweren, en zelfs blindheid kan veroorzaken, en dat het giftig is, ook voor dieren, maar het enige wat ik ook over kanker lees is dat het wel eens gebruikt wordt om leukemie te bestrijden als niets anders meer helpt.

Draek:

--- Citaat van: fem fatale op 25 januari 2008, 13:38:36 ---Heel vreemd, maar op wikipedia lees ik over arsenicum dat het maag-darmontstekingen, zweren, en zelfs blindheid kan veroorzaken,
--- Einde van citaat ---
Dat zou kunnen. Het stuk over arsenicum ging over kanker en verschillen.
Bij schapen is het bijvoorbeeld weer veilig in zelfs grote dosissen.

--- Citaat --- en dat het giftig is, ook voor dieren, maar het enige wat ik ook over kanker lees is dat het wel eens gebruikt wordt om leukemie te bestrijden als niets anders meer helpt.
--- Einde van citaat ---

--- Citaat ---Arsenic trioxide under the trade name Trisenox (manufacturer: Cephalon) is a chemotheraputic agent of idiopathic function used to treat leukemia that is unresponsive to first line agents. It is suspected that arsenic trisulfide induces cancer cells to undergo apoptosis. Due to the toxic nature of arsenic, this drug carries significant risks.
--- Einde van citaat ---

Het gaat om arsenic trioxide. Ze geven zelf inderdaad aan dat het als laatste middel gebruikt word en dat het erg giftig is.

Hausfrau:
Een bloedsomloop kun je in een reageerbuis nog niet nabootsen punt

Ik kijk altijd op de Skin Deep website (van EWG) als ik iets nieuws wil kopen of eens wil kijken welke merken goed scoren qua weinig gif etc. Heel vaak zijn de eerste producten die in Europa te koop zijn op dieren getest. Kijk maar eens na. Die website vind ik betrouwbaarder dan die van Greepeace die een vrij vage opzet heeft.

Wat arsenicum betreft heb ik eens een tv-film gezien, die juist aangaf dat arsenicum in bepaalde doses goed kan zijn bij een bepaalde kwaal (is 20 jaar terug, dus vraag me niet...).

Ik denk ook dat er een hoop overbodige dierproeven worden gemaakt. En ik geloof niet dat je alles eruit vist als je wel dierproeven doet, maar ik denk ook dat dierproeven in een hoop gevallen nuttig kunnen zijn. Helaas.

Hizikigrrrl:
Arsenicum wordt in de homeopatie geloof ik ook gebruikt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie