Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Hoe ongezond is zoetstof?

(1/10) > >>

IneN:
Laatst was er een vriendin van mijn moeder op bezoek.
Ik nam een yoghurtje (van die zure, waar ik altijd een klein beetje zoetstof bij doe).
Die vriendin schreeuwde daarop moord en brand en verklaarde mij gek dat ik zoetstof op basis van sacharine (en cyclamaat en fructose) gebruik.

Ik ben een regelmatige gebruiker van dit goedje, het zit o.a. in Cola Light (wat ik niet héél vaak drink, maar toch), enz.

Dus vraag ik mij af;

Hoe schadelijk/ongezond is zoetstof?

Sanja:
Ah, nou had Aiko hier moeten zijn.

Als je gaat googelen kom je een heel eind trouwens. Niet dat je alles moet geloven wat je leest, maar ik eet het ook niet meer. Vooral aspartaam niet. Al is maar een tiende waar van wat daar over beweerd wordt, dan vind ik het dat al waard om het niet meer binnen te krijgen.

IneN:
Ik gebruik 'Vloeibaar zoet' van Kruidvat, in de ingrediënten vind ik geen aspartaam terug.
Zit het er dan ook niet in, of zijn sacharine, cyclamaat en fructose synoniemen ervoor?

bambi:
Ik eet het in principe ook niet meer, drink geen light dingen etc

Sanja:

--- Citaat van: IneN op 06 februari 2008, 18:17:07 ---Ik gebruik 'Vloeibaar zoet' van Kruidvat, in de ingrediënten vind ik geen aspartaam terug.
Zit het er dan ook niet in, of zijn sacharine, cyclamaat en fructose synoniemen ervoor?

--- Einde van citaat ---

Fructose is de enige acceptabele, dat is gewoon fruitsuiker. Saccharine en cyclamaat zijn ook troep. Misschien kun je in de boekenwinkel even Skinny Bitch opzoeken en dan het stuk over zoetstoffen lezen; door dat boek ben ik er mee gestopt. :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie