Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Hoe ongezond is zoetstof?
brenda_lelie:
Ik zie de verpakking voor me, volgens mij is het Marello
edit: ik bedoel Marmello maar ik weet niet of jij dat ook bedoelt
Eelco:
Het Voedingscentrum meldt: Light is veilig.
"In de media wordt ook gesproken over de rol van de stoffen methanol en formaldehyde, die we via aspartaam in light producten binnenkrijgen. De hoeveelheden in die producten zijn zo klein, dat ze geen schadelijk effect hebben. Het lichaam maakt zelf veel grotere hoeveelheden van formaldehyde aan, omdat het onder meer nodig is om DNA op te bouwen."
't Is maar dat u het weet.
B@ñ@ñenschuimpje:
Grappig, laatst viel me juist een waarschuwing op een fles frisdrank oid op: "contains a source of phenylalanine". Toen dacht ik dus: Als dat er als waarschuwing op een produkt geplaatst wordt, zal er toch wel écht iets aan de hand zijn.
En daar begrijp ik dat artikel ook niet, omdat fenylalanine de boosdoener zou moeten zijn in of afkomstig van aspartaam. De discussie ging toch nooit over methanol of formaldehyde?
Overigens blijf ik erbij dat je toch wel verschrikkelijk smaakgestoord moet zijn, of een bovenwereldse wilskracht moet hebben, wil je in het gebruik van aspartaam blijven persisteren. Ik mijd alle produkten waar maar het kleinste spoortje van dat spul in zit.
Sander:
--- Citaat van: h@ñgm@ñ op 19 augustus 2010, 13:17:47 ---Overigens blijf ik erbij dat je toch wel verschrikkelijk smaakgestoord moet zijn, of een bovenwereldse wilskracht moet hebben, wil je in het gebruik van aspartaam blijven persisteren.
--- Einde van citaat ---
Hear! Hear!
Sander:
--- Citaat van: Eelco op 19 augustus 2010, 13:05:15 ---'t Is maar dat u het weet.
--- Einde van citaat ---
We weten ook allemaal wel dat het Voedingscentrum niet alwetend is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie