Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Hoe ongezond is zoetstof?
Poek:
De EFSA heeft het goedgekeurd, wat betekent dat als het meezit de EU het volgend jaar ook goedkeurt. Als dat gebeurt is het legaal.
Maartje!:
--- Citaat van: PasioIngredients op 04 december 2010, 15:54:15 ---Wij doen trouwens ook zoetjes in de thee ..zelfs in die met een smaakje, tenzij het die dag 'mag' dwz. dat je net gesport hebt .
--- Einde van citaat ---
Dit klinkt alsof je een paard bent, dat je een suikerklontje mag na het rennen...
PasioIngredients:
Ha, zoiets ja.. stem KH-inname (suikers en zetmeel) zeer precies af op activiteit.. rustdagen plm 50-75 gram, trainingsdagen meestal 200g maar ook wel af en toe 500g .. dan schuift er ook heel wat junkfood en uiteraard ECHTE suiker in de koffie/thee doorheen.. althans, als ik er aan denk, want uit macht der gewoonte doe je het er toch nog in.
@ Poek: wist ik niet dat het goedgekeurd is. Mooi, dan kan ik de hele etiketdeclaratie van een eiwitpoeder opbiechten.. we hebben er 1 met stevia en dat heb ik na een tip hierover van een klant wijselijk niet vermeld.
Kijk net in Nutraingredients.com (interessante website over voedingsindustrie) en zie deze link .. heb stevia wel eens gebruikt en vond het megavies smaken. Er zijn ook wel betere varianten, waaronder waarschijnlijk truvia (heeft het grootste marktaandeel).
Bast:
Het is veilig, anders was het niet op de markt gekomen :heehee:
Volgens mij zijn kennen we allemaal wel een aantal voorbeelden waarbij dit niet het geval was. Kijk bijvoorbeeld eens naar een fluoride, dat qua LD50 waarde bijvoorbeeld dicht tegen arsenicum aan zit, maar wel door drinkwater en tandpasta gaat. Hitler wist ook wel raad ermee trouwens.
PasioIngredients:
Maar fluoride neem ik zelf trouwens ook niet meer, leek ons niet verstandig.. ja, heb je wel een punt mee gescoord ;)
Wat al lang op de markt is, daar wordt veel losser mee omgegaan.. toch is tegenwoordig de wetgeving hyperstreng! Ook tendele vanwege economische redenen om de bestaande markt te beschermen...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie