Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Wetenschappelijk onderzoek naar vegetarisme

<< < (23/33) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: fem fatale op 01 november 2011, 14:06:18 ---
Aan de andere kant moet je natuurlijk geen dingen gaan meten waar je geen last van hebt.

--- Einde van citaat ---

Dat is niet helemaal zo, want dan kun je immers ook niet ontdekken of je een te hoge bloeddruk hebt of een te hoge bloedsuiker. Daar kun je aan lijden en er toch  niets van merken. Hoe eerder je dat opmerkt, hoe beter.

Temari:
Oh, ik dacht dat zo'n suikermeting voor het ontbijt nog wel iets zei... Weer wat geleerd!

Ik heb enkele jaren terug e.a. meerdere keren laten testen, om tot een nul-meting te komen ter vergelijking in de toekomt (schijnt aan te bevelen te zijn voor iedereen en in het bijzonder wanneer je erfelijk belast bent). Ik had ook een lage cholesterol (maar wel gezond, of zo) en een lage bloeddruk. Andere weet ik niet eens meer, dus zal wel goed geweest zijn. Over de bloeddruk werd mij gezegd dat als ik meer last ervan zou krijgen, ik terug moest komen. Zelf kijken wat werkt voor jou en waar je je fitter bij voelt, dat doe ik ook wel. Al is het ook denkbaar dat je er dan helemaal naast zit...

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Temari op 01 november 2011, 14:22:42 ---Oh, ik dacht dat zo'n suikermeting voor het ontbijt nog wel iets zei... Weer wat geleerd!

--- Einde van citaat ---

Zelf heb ik geen verlengde glucose-tolerantietest gedaan omdat ik dat helemaal niet zag zitten, maar een veel te hoog bloedsuikergehalte kan zo wel opgespoord worden. Voor een te lage ben je beter af met een thuistestapparaat.

fem fatale:
Maar als mijn bloeddruk 's ochtends wordt gemeten door iemand die ik niet aardig vind, is hij te hoog (dat was ie in t ziekenhuis bij de verpleegster die me geen pijnstillers wilde geven steeds, ook als ik net van iemand anders wel pijnstilling had gekregen) maar als er dan even later nog een lieve leerlingverpleger kwam oefenen was ie weer goed. Dan zegt zo'n eenmalige meting echt niets, dus dat zou ik niet doen tenzij er aanwijzingen voor zijn. 

Hizikigrrrl:
Zo'n bloeddrukapparaat voor thuis is ook meer bedoeld als er al verdenkingen zijn van een hoge bloeddruk, of als je dus bv. last dentk te hebben van een lage bloeddruk en de meting bij de huisarts is telkens netjes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie