Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Wetenschappelijk onderzoek naar vegetarisme
greet:
Natuurlijk bestaat het syndroom Y. Dit meisje had het bijvoorbeeld toen ze nog leefde. Had ze genoeg cholesterol en andere gezonde vetten binnen gekregen, leefde ze waarschijnlijk nog, dus je moet het niet onderschatten.
Eventjes serieus: je hebt cholesterol en vetten en dan zeker vetoplosbare vitaminen echt wel nodig voor belangrijke lichaamsfuncties, dus ze volledig uitbannen is redelijk stom.
Langs de andere kant: vage klachten zijn altijd herkenbaar, ze worden niet voor niks vaag genoemd.
eno2:
--- Citaat van: greet op 21 november 2011, 11:19:47 ---Natuurlijk bestaat het syndroom Y. Dit meisje had het bijvoorbeeld toen ze nog leefde. Had ze genoeg cholesterol en andere gezonde vetten binnen gekregen, leefde ze waarschijnlijk nog, dus je moet het niet onderschatten.
Eventjes serieus: je hebt cholesterol en vetten en dan zeker vetoplosbare vitaminen echt wel nodig voor belangrijke lichaamsfuncties, dus ze volledig uitbannen is redelijk stom.
Langs de andere kant: vage klachten zijn altijd herkenbaar, ze worden niet voor niks vaag genoemd.
--- Einde van citaat ---
Ik tracht naast dierlijke vetten ook ongezonde vetten uit te sluiten, zoals transvetten.
Ongetwijfeld krijg ik genoeg goeie cholesterol binnen met olijven (dagelijks) en olijfolie voor koude bereidingen en braden.
Hizikigrrrl:
Er zit geen cholesterol in olijven en olijfolie, bovendien spreken we niet van 'goed' of 'fout' cholesterol.
eno2:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 13 december 2011, 00:42:46 ---Er zit geen cholesterol in olijven en olijfolie, bovendien spreken we niet van 'goed' of 'fout' cholesterol.
--- Einde van citaat ---
Sorry dan
Mijn basisdieet bevat elke dag notenmix. Daar zal wel cholesterol in zitten. Juist? Vermoedelijk antwoord:
Niet veel. Want hoofdzakelijk onverzadigde vetten.
Wiki en andere gezondheidssites spreken van goed en fout cholesterol.
Ik zie nu dat dat uit de volksmond komt.
M.:
Cholesterol zit alleen in dierlijke producten, dus noten bevatten ook geen cholesterol.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie